It is currently Sat Jan 19, 2019 20:37

Post new topic Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
Vilken shooter spelar du just nu? 
Author Message
Batrider Mode

Post Re: Vilken shooter spelar du just nu?
Spelar Alien Soldier, det börjar segla upp som en av mina favorit-STGs. Jobbig inlärningskurva för att vara just ett STG, men så fort man börjat lära sig dem olika vapen-typerna och de olika rörelseteknikerna så känner man sig rätt duktig när man manövrerar dem olika bossarna på en massa olika kreativa sätt.

Quote:
Man undrar ju om det finns något sätt att återuppliva den här sidan. Verkar som att den dog ut ungefär när jag blev medlem!

Jag tror sidan är rätt körd, väntar bara på att det en dag står "Sidan kan inte hittas", men den är seglivad haha. Det är nog så att Sverige är för litet för ett så nischat forum. Det släpps ju bara en handfull shmups per år, om man inte räknar indie, så det finns ju inte så mycket att diskutera. Sen har ju inte admins varit aktiva på flera år. Känns som de flesta är högaktiva 1-2 år och sen blir man mer passiv så då behövs det påfyllnad.

Jag har funderat på om ett 2D gaming-fokuserat forum skulle funka i Sverige. De närmaste som finns (Arkadtorget/VintageGames) är ju ganska hårdvaru-, marknads eller nostalgi-fokuserade, men jag tänker ett som är mer fokuserat på diskussioner kring spelen och spelmekaniken i sig, inklusive moderna 2D-spel. Det skulle möjligen samla folk som gillar antingen shmup, plattformare och fighters samt speedrun-spelare.

Sat Mar 15, 2014 17:38
Profile
Arcade Mode

Jag vore intresserad av en sådan hemsida. Är insatt i platformspel och speedruns, Fightingspel är imponerande även om jag inte kör dom själv, och har på sistonne även börjat digga beat-em-ups (försöker få en 1cc i Pu-li-ru-la med OK score just nu!)

Det vore coolt som satan att ha en hemsida dedikerad främst till 2D/Arkad-relaterat/retro/1P spel med competition, vad man nu än vill kalla sånt. Förutom diskussioner så vore det nice att ha high-score trådar osv för mer än bara STG. Jag bryr mig inte om de flesta gaming-sidor just för att nostalgi inte är min grej alls (inte för äldre spel är dåligt, men för att de man körde som liten och de som är bra oftast inte hör ihop) och för att nyare spel som är mest story inte heller är min grej.

Sun Mar 16, 2014 16:56
Profile
Arcade Mode

Image
Fan vad taggad jag blev av Stunfest med Icarus och Plasmo. Ni missade verkligen något.
Nu blir det åka av.

Wed May 07, 2014 14:52
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page Previous  1 ... 16, 17, 18, 19, 20