It is currently Thu Mar 21, 2019 19:50

Post new topic Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next
Vilken shooter spelar du just nu? 
Author Message
Arcade Mode

Post Re: Vilken shooter spelar du just nu?
Har varit på en CAVE-kick ett litet tag för att jag snackat en del skit om dom trots att jag faktiskt inte 1ccat så många av deras spel.

Igår och idag spelade jag DOJ och det har varit skitkul. Esp.Ra.De tänkte jag köra antingen ikväll eller imorgon och se hur det går. Förut så har det varit femte banan som satt stopp.

Mon Dec 17, 2012 16:31
Profile
Arcade Mode

DOJ är verkligen skitkul. Ta dig in på loopen! Den är grym. :)
Ra.De är en pissenkel CC. Fokusera på att ta ut de feta tanksen så fort som möjligt på sista banan och var inte rädd för att använda barriär så kommer det gå vägen.

Mon Dec 17, 2012 17:50
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Voxbox wrote:
The Guardian Legend var ett av mina favoritspel när jag var liten, och musiken är underbar nostalgi. Tyvärr blir banorna mer och mer utdragna, men man får ju spara och gå runt mellan dom så det är fortfarande det bästa Compile gjort i shmupväg.

Compile har aldrig varit någon favorit här heller, alldeles för långa banor. Jag har också Guardian Legend som ett gammalt barndomsspel, har blivit en del sådan på sistone. Till skilllnad Little Nemo och Simon Quest så är detta fortfarande objektivt roligt att spela.

Tue Dec 18, 2012 18:44
Profile
Arcade Mode

Erik/ERM wrote:
Ra.De är en pissenkel CC.

Kan inte hålla med. Efter att ha tagit mig till sista bossen med 4 liv två gånger nu, och 3 liv flera andra gånger, men ändå inte 1cc:at, så kan jag lugnt säga att det är svårare än DOJ, kanske svårare än Ketsui (om man bara räknar första loopen d.v.s.)

Känner mig fullkomligt besegrad och har ingen lust att spela skiten längre, har dött flera gånger pga "The Matrix" och de kassa kontrollerna som gillar att inte byta speed. Det tog mig bara några timmars spelande att komma till sista attacken på en kredit, men nu har jag kommit upp i 6 timmars spelande. Det borde ha varit mer än nog för att 1cc:a.

Hajar inte bomberna i det här spelet. Använde två st. högt chargade bomber på andra formens fjärde attack, men det var tydligen inte nog trots att jag sett andra spelare göra likadant. Sista attacken är ju sjukt störig för att hennes rosa skott kan täcka hela skärmen om man har otur. Det värsta av allt är att spelet är rätt enkelt tills man möter bossen som jag inte ens kan ta hand om med 4 liv... Vill inte köra första fyra banorna IGEN...

ROMen låter mig inte använda save states heller så kan inte öva henne... Min bästa run (överlevnadsmässigt) var endast sekunder ifrån att vinna också...

Nä, jag funderar på att bara avsluta det här projektet, men när man varit så nära flera gånger så är det svårt att ge upp.

NVM: 1cc:ade nyss när jag faktiskt chargade bomberna lite längre på bossen. NMNB boss 5, NMNB boss 6 första form.

Sun Dec 23, 2012 02:07
Profile
Arcade Mode

UFO. Rent objektivt så måste det ju vara den bästa shootern. Jag vill ha en miljard i Lunatic mode men det är fruktansvärt svårt att nå.

Kört lite DOJ BL också, måste säga att det är nog det enda Cave spelet jag verkligen gillar. Fått två 1-ALLs till med A-Exy. Får nog ta och lära mig chaina och nå loopen.

Strikers 1945 II: testade alla shots men Hayate är ju klart bäst. Körde igenom loopen för att se vad som är "för svårt". Måste säga att rätt mycket i loopen faktiskt går att hantera. Ett till spel jag gillar och vill bli bra på.

Sun Dec 30, 2012 15:22
Profile
Batrider Mode

Jag spelar lite Under Defeat HD. New Mode-läget (vertikalt på horisontell skärm) ser riktigt bra ut.
Någon annan som spelar?

Musiken känns dock som om det vore ett soundtrack till Outrun eller nåt spel där man driver omkring och njuter av semestern. Stämningen ska ju för bövelen vara krig och action i ett militärt stg.
Fast musiken är ändå bra och man vänjer sig.

Shinji Hosoe (Ibara) som gjort musiken btw.

Sat Jan 19, 2013 20:51
Profile
Arcade Mode

Yousuke Yasui (Eschatos, Mamoru-kun, Border Down arrange) som har omarrat musiken i New Order.

Thu Jan 24, 2013 16:27
Profile
Arcade Mode

Embodiment of Scarlet Devil - äntligen fixat över 300 miljoner i hard mode! Målet var egentligen lunatic mode men det är faktiskt svårare att få så mycket poäng i hard. Lär fortsätta köra till och från. kört lite easy och normal idag också och fått OK scores där men det är roligare på hard/lunatic. Extra kan man ju också återvända till

Batsugun Special - Precis börjat med detta. Kul och enkelt att sätta sig in i. Fattar hur man använder sig av grisarna nu, och får ca 14 miljoner av Jupiter. Det vill jag göra 4 ggr. Siktar på en ALL clear som gör det mesta man bör göra (grisarna, jupiter, mechs och tankbombandet i samtliga loopar) men jag är inte säker på om jag faktiskt kan lyckas med jupiter 4 ggr på raken. En bra början vore ju iallafall att ha runt 50 miljoner efter andra loopen. Även om jupiter är ett arsle så är det ett roligt och enkelt spel i övrigt tack vare alla resurser man får

Sun Jan 27, 2013 23:18
Profile
Arcade Mode

Phantasmagoria of Flower View - Kör skiten med 90 fps på Lunatic och det är nästan (men bara nästan) omöjligt, säkert lirat över 20 timmar på detta vis och ingen 1cc ännu. Men det är kul som fan och blixtsnabbt.

Guwange - Fan vilket läckert spel kan nog bli min CAVE-favorit. Jag föredrar nog faktiskt ett sånt här system framför DonPachi-spelens variant av chaining. Det är ett ganska udda designat spel många vis (varför man kan få tillbaka alla liven på sista banan kommer jag aldrig haja) men charmigt ändå och rätt enkelt.

Gunbird 2 - Övar loopen, och kör lite halvcasual ibland, tror faktiskt inte det är omöjligt att få en 2-ALL men det är rätt crazy. Har nästan tagit mig till 2-3 på 1 kredit och får mycket bättre scores i första loopen nu. Mainar Tavia men 1cc:ade första loopen med alla karaktärer bara för att det är skoj

Wed Mar 06, 2013 19:27
Profile
En jävel på shooters

Känner ett riktigt sug efter att nöta ett spel igen men jag hittar fan inget jag vill spela. Körde lite Taito-shmups, bl.a Gekrindan och Gun Frontier, i ett par dagar. Kan inte påstå att jag hade direkt roligt.

Thu Mar 07, 2013 22:19
Profile
Arcade Mode

Har gått tillbaks till Salamander 2 och slöspelar på kvällarna. Som jag ser det behöver jag bara "undvika otur" för att 1CCn ska sitta.

Wed Mar 13, 2013 11:47
Profile
En jävel på shooters

Diverse Toaplan, samt Vulgus & 1942. Älskar det sistnämda - så himla monotont och gött.

Thu Jul 11, 2013 01:29
Profile
Very Easy Mode

flying shark och viper phase old version går hos mig, känns lagom just nu

Wed Jul 24, 2013 23:00
Profile
Batrider Mode

Brave Blade spelas här. Jag tycker fortfarande att det är riktigt bra. Raizing med Twinbee/Paroduis-klockornas poängsystem. Inget intensivt nötande för min del, men det vore kul att se om man få en 1cc i sinom tid.

Tue Aug 06, 2013 21:40
Profile
Arcade Mode

Säger som jag alltid gör; spela Garegga. :)

Sat Aug 10, 2013 11:46
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 288 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Next