It is currently Sat Jan 19, 2019 20:45




Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Röstning: Shooting Love 2012 week 
Author Message
Easy Mode
User avatar

Joined: Fri Feb 06, 2009 20:12
Posts: 82
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Flame Zapper Kotsujin har ett Score Mode, men det är Normal som ska spelas kan jag tänka mig?

_________________
Image Image Image


Thu Feb 09, 2012 01:09
Profile
medlem
User avatar

Joined: Wed Jan 11, 2012 16:19
Posts: 13
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Röstar på Flame Zapper Kotsujin.

_________________
Image


Thu Feb 09, 2012 01:12
Profile
Very Easy Mode
User avatar

Joined: Tue Aug 09, 2011 20:12
Posts: 35
Location: Stockholm
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Uwabami Breakers, den verkar väl mest decent av av. Kanske.

_________________
Image


Thu Feb 09, 2012 07:58
Profile
Very Easy Mode
User avatar

Joined: Tue Aug 09, 2011 20:12
Posts: 35
Location: Stockholm
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
av de* man får ju inte edita post ;_;

_________________
Image


Thu Feb 09, 2012 07:58
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
z0mbie90 wrote:
Flame Zapper Kotsujin har ett Score Mode, men det är Normal som ska spelas kan jag tänka mig?

Exakt.

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Thu Feb 09, 2012 13:33
Profile ICQ WWW
Arcade Mode
User avatar

Joined: Wed Sep 14, 2011 13:50
Posts: 246
Location: Stora staden
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
KennyMan666 wrote:
Sitter du och påstår att det bara är arkadshmups som kan vara "bra på riktigt" så har du jättefettofel.

Nämn ett doujin-spel som har speldjup som Garegga eller Batrider.
I dare you, I double dare you, motherfucker.
z0mbie90 wrote:
Sen tror jag också att man tar lite mer okända spel för att en del av personerna här är extremt bra på "klassikerna", så att nyare personer kan ha en chans.

Ifall det är så att man vill dra nya personer till genren är det väl just spela "klassikerna" man bör göra.
Hade jag som ny kommit till detta forum, hängt med och spelat doujin-spel med underväldigande presentation (Wavetable-synth, really?!) och simpla scoring-system skulle det definitivt inte leda till någon vilja att vidare utforska genren.
Jag förstår om man vill spela nytt och - som du säger - spel där ingen har någon direkt fördel men att inte ha med ett enda av genrens riktigt bra spel i en turnering menad att locka nya är... :|

Det finns en anledning till varför det inte är några doujin-spel på den här listan: http://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=1&t=38073


On topic:
Det lutar åt Kotsujin... mest för att det ytligt påminner lite om Tatsujin.

_________________
Image
Welcome to Violent City.


Thu Feb 09, 2012 13:39
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Erik/ERM wrote:
KennyMan666 wrote:
Sitter du och påstår att det bara är arkadshmups som kan vara "bra på riktigt" så har du jättefettofel.

Nämn ett doujin-spel som har speldjup som Garegga eller Batrider.
I dare you, I double dare you, motherfucker.

Det ska jag göra när du har kommit med en hundraprocentigt objektiv definition av "speldjup"!

Och har om just den här veckan på annat håll fått kommentaren att alla fyra spel som finns att välja mellan är roliga, så, tja.

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Thu Feb 09, 2012 13:47
Profile ICQ WWW
Arcade Mode
User avatar

Joined: Thu Sep 29, 2011 05:10
Posts: 170
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
KennyMan666 wrote:
z0mbie90 wrote:
Flame Zapper Kotsujin har ett Score Mode, men det är Normal som ska spelas kan jag tänka mig?

Exakt.


Tycker man borde få köra övriga svårighetsgrader om man nu vill det, om det blir Kotsujin. Som i förra spelet.

Erik/ERM wrote:
Nämn ett doujin-spel som har speldjup som Garegga eller Batrider.


"Speldjup" är inte nödvändigtvis det viktigaste för alla, speciellt inte i ett Shmup.

_________________
High scores


Thu Feb 09, 2012 13:51
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Som spelväljare så säger jag att nej, alla spelar på samma inställningar och svårighetsgrad (Normal, alltså!).

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Thu Feb 09, 2012 13:53
Profile ICQ WWW
Arcade Mode
User avatar

Joined: Tue Mar 02, 2010 19:25
Posts: 281
Location: Norrköping
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Jag vet verkligen inte vad jag ska rösta på :oops:


Thu Feb 09, 2012 13:54
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Wed Sep 14, 2011 13:50
Posts: 246
Location: Stora staden
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
KennyMan666 wrote:
Det ska jag göra när du har kommit med en hundraprocentigt objektiv definition av "speldjup"!

Det finns ju såklart inte... men för enkelhetens skull kan vi säga; "Skillnad i slut-poäng mellan spelare."
Jämför exempelvis Batrider Normal. En normal spelare som 1CCar kanske får... 4,5-5 mil. DMC får D-mil...
Där har du ett bevis på speldjup. Även om de båda kommer lika långt överlevnadsmässigt så har den andra 3x så mycket poäng.
KennyMan666 wrote:
Och har om just den här veckan på annat håll fått kommentaren att alla fyra spel som finns att välja mellan är roliga, så, tja.

Har genom hela turneringen fått höra annat... så jag antar att det finns alla möjliga åsikter. :wink:


Vi fortsätter via PM om du vill svara, så vi inte smutsar ned tråden med OT.

_________________
Image
Welcome to Violent City.


Thu Feb 09, 2012 13:55
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Thu Sep 29, 2011 05:10
Posts: 170
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Erik/ERM wrote:
KennyMan666 wrote:
Det ska jag göra när du har kommit med en hundraprocentigt objektiv definition av "speldjup"!

Det finns ju såklart inte... men för enkelhetens skull kan vi säga; "Skillnad i slut-poäng mellan spelare."
Jämför exempelvis Batrider Normal. En normal spelare som 1CCar kanske får... 4,5-5 mil. DMC får D-mil...
Där har du ett bevis på speldjup. Även om de båda kommer lika långt överlevnadsmässigt så har den andra 3x så mycket poäng.


Det där var ett kasst exempel på speldjup och du behöver inte gräva mycket för att hitta samma fenomen i doujinspel.

_________________
High scores


Thu Feb 09, 2012 13:57
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Thu Feb 21, 2008 09:37
Posts: 354
Location: Linköping
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Erik/ERM wrote:
KennyMan666 wrote:
Det ska jag göra när du har kommit med en hundraprocentigt objektiv definition av "speldjup"!

Det finns ju såklart inte... men för enkelhetens skull kan vi säga; "Skillnad i slut-poäng mellan spelare."
Jämför exempelvis Batrider Normal. En normal spelare som 1CCar kanske får... 4,5-5 mil. DMC får D-mil...
Där har du ett bevis på speldjup. Även om de båda kommer lika långt överlevnadsmässigt så har den andra 3x så mycket poäng.

Touhou Undefined Fantastic Object
Code:
-Reimu.B-
1.  Heartbeam    - 1,176,816,220 - C - 0.2%
2.  lmagus       -   162,313,580 - C - 1.3%

7x så mycket poäng på samma sträcka med samma karaktärer. Bättre definition tack. ;)

_________________
ImageImage


Thu Feb 09, 2012 14:05
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Wed Sep 14, 2011 13:50
Posts: 246
Location: Stora staden
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Balder Strååt wrote:
Det där var ett kasst exempel på speldjup och du behöver inte gräva mycket för att hitta samma fenomen i doujinspel.

Underbygg varför det var ett dåligt exempel.
De båda hade spelat under samma tid, vad de gjorde under den tiden påverkade enormt hur det såg ut i slutändan.
Jämför med typ R-Type Leo, där de båda kan göra helt olika saker, men så länge de inte dör får de i stort sett samma slut-poäng. Det är ett exempel på ett spel utan djup.
Doujin-spel som går ut på "plocka alla saker, panga alla grejer och dö inte" - vilket är vad som hittils är uppvisat - imponerar inte med djup.

_________________
Image
Welcome to Violent City.


Thu Feb 09, 2012 14:07
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Wed Sep 14, 2011 13:50
Posts: 246
Location: Stora staden
Post Re: Röstning: Shooting Love 2012 week
Hikikomori wrote:
Touhou Undefined Fantastic Object
Code:
-Reimu.B-
1.  Heartbeam    - 1,176,816,220 - C - 0.2%
2.  lmagus       -   162,313,580 - C - 1.3%

7x så mycket poäng på samma sträcka med samma karaktärer. Bättre definition tack. ;)

Hmm... har hittils vomerat i munnen så fort Tåhå nämns, men det här kan vara värt att iaf. kolla en replay på...

_________________
Image
Welcome to Violent City.


Thu Feb 09, 2012 14:08
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.