It is currently Sat Jan 19, 2019 20:39

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Sine Mora - PSN/XBLA - 21 mars 
Author Message
Site Admin

Post Sine Mora - PSN/XBLA - 21 mars
Sine Mora - PSN/XBLA - 21 mars
Genre:Action > Shooter > Scrolling
Developer: Grasshopper Manufacture
Developer: Digital Reality

Overview

Sine Mora is a horizontal shoot 'em up being co-developed by Grasshopper Manufacture and Digital Reality. It is set to be released exclusively on Xbox Live Arcade in 2012.

The game will feature "unique time manipulation mechanics", classic shooting influenced by R-Type and Einhänder, and a dieselpunk art style inspired by Battle Garegga, Porco Rosso and Royal Space Force: The Wings of Honnêamise. Sine Mora is Latin for "without delay".

Mechanics

The game features three ships, seven pilots (each tied to a specific sub-weapon) and three time manipulation devices for players to choose from. Instead of traditional lives, survival is tied to a timer that constantly counts down. Killing enemies adds time, while getting hit subtracts it. When the timer reaches 0 the player loses.

The player ship has a primary weapon that can be upgraded through ten levels. There are also be two shields, a red and a blue, temporarily protecting the ship from bullets of their respective colors. A meter restricts the player's time manipulation powers, and can be refilled by picking up certain items.

The game has seven stages, thirteen boss fights and two modes (Story and Arcade), each featuring a variety of difficulty settings as well as a complex rank system that further modifies the level of challenge.

Development

Sine Mora was announced on August 19th by Goichi Suda at Gamescom 2010, though he's not actively involved in the project himself. Grasshopper Manufacture will provide art direction, music and sound effects, while Digital Reality will take care of game mechanics. The development team's primary aspiration is to make the game accessible to newcomers while simultaneously giving it enough depth to justify the recording of a superplay DVD.

Fri Mar 09, 2012 16:16
Profile
Site Admin

Post Re: Sine Mora - PSN/XBLA - 21 mars
Image

Image

Fri Mar 09, 2012 16:26
Profile
Arcade Mode

Japanska producenter, europeiska utvecklare.

Jag är skeptisk.

Fri Mar 09, 2012 16:59
Profile
laserfejs!

"I'm coming, baby, ease me in". ???

Tue Mar 13, 2012 14:03
Profile WWW
Arcade Mode

Testade det och ragequittade efter en timme. Någon här som tycker bättre om det än jag? :)

Mon Mar 26, 2012 14:57
Profile WWW
Arcade Mode

Har spelat det ett par timmar nu och är så jävla kluven. Antingen är det skitbra eller så är det helt idiotiskt.

Alla skeppen är precis lite för dåliga, och i Arcade Mode (som endast har svårighetsgraderna Hard och Insane) kan jag inte ens sänka första bossen för att tiden går ut, och då använder jag ändå alla mina bomber.

Spelet har iallafall ett fantastiskt Story Mode.

Thu Nov 29, 2012 18:44
Profile
Batrider Mode

Spelet blir verkligen hatat på shmups.com och älskat på diverse recensionssidor.
Demon jag spelade var ganska intetsägande förutom att det hintades om att det onekligen är rätt euro.
Billiga dödsfall, lite väl mycket story. halv-b livmätare och lite oklara skott var demo-intrycken.
Snyggt dock.

Söldner-X med Ikaruga-utseende kanske är en bra beskrivning?

Känner mig inte motiverad att köpa det iaf.

Sat Jan 19, 2013 20:58
Profile
Arcade Mode

Saken är att man inte har någon livmätare, man tappar tid när man blir skjuten (men kör man in i en vägg dör man med det samma).

Under nivåerna kan man oftast återhämta sig efter en träff eller så, men speciellt på bossarna så är man körd om man blir träffad, fast man dör ju inte på en gång, utan det är så att de resterande ~10 sekunderna inte räcker till nästa tidsbonus. Lite drygt.

och anledningen att det blir hatat på Shmups.com är antagligen enbart för att det inte har ett klassiskt continue-system, utan istället för 3 extraliv så har man 3 continues man eventuellt förväntas använda på samma vis. Det krockar illa med hela 1CC-mentaliteten iallafall, och då är det klart det inte flyger med den siten.

Sun Jan 20, 2013 04:01
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Jag testade demot förut när spelet var på rea på XBLA och det var ett av de tråkigaste shmups jag spelat.

Thu Jan 24, 2013 11:32
Profile ICQ WWW
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]