It is currently Sat Jan 19, 2019 20:38

Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19
STGT 2012 
Author Message
Arcade Mode

Post Re: STGT 2012
Äsch, det är ju bara för att Javel saknade en bra pad :oops:

EspGaluda var det enda spelet jag spenderade mycket tid på (över 10 timmar). De tre tidigare spelen tyckte jag inte så mycket om, men det var ganska enkelt att lära sig handskas med första loopen i dom, och tiden kändes ändå välspenderad för att man fick lära sig exakt vad som var negativt men även det som var positivt med dom genom spelupplevelsen. Så nu kan jag känna att jag verkligen står fast vid mina åsikter om dessa spel.

#36/189, #28/166, #26/142, och #18/149 blev mina placeringar, sista veckan kom jag nästan sist men ni gjorde ju så bra ifrån er att jag inte behövde spela. Så överlag är jag tillräckligt nöjd med mina insatser. Tyckte inte så mycket om spelvalen men har ändå haft tillräckligt kul för att kunna säga att ni kan räkna med mig igen nästa år :)

Och då får det fan finnas en Mahou Daisakusen-vecka så vi kan lira Dimahoo eller nåt! Imagine the drama :lol:

Mon Sep 03, 2012 20:22
Profile
Batrider Mode

För min del kom jag lite fel in i turneringen, då jag i princip missade första veckan. Det kändes lite surt för jag gillar ju Strikers 99. Annars var samtliga spelen bra val och jag hade kul. Hedersam femteplats från Team Sweden, ni tog SDA-laget - bra jobbat!

För övrigt. Det är väldigt uppdelat i läger på shmups och i år tyckte jag tonen var lite nedlåtande, men samtidigt är det alltid en del roliga diskussioner. Alltid kul att känna den lilla samhörigheten man känner av att 100-200 spelar och diskuterar samma spel. Annars är det ju ensamvargsgenren nummer 1. Lite därför jag ännu är med, antar jag.

Mon Sep 03, 2012 22:38
Profile
Very Easy Mode

Jag tyckte om spelen över lag, visserligen spelar ajg inte speciellt mycket shmups när det inte tävlas.. så :X . mjae.. hum..

nöjd med min egna insats.. går långsamt uppåt i medelplacering för varje år :D..
dessutom noterat egna förbättringar.. fick ju tillomed bidra till våran placering 2 av 5 veckor..
... även om en var i den sämsta av turneringens veckor.. .. seriöst, den "star shooter" jag har på mobilen med touchmovement är roligare..

enda jag faktiskt hade spelat innan (förutom veckan innan det började) var salamander 2.. dock bara casual, så de 2 100k bonusarna hade ju totalt missats..
espgaluga var troligtvis stört improvement från first->last run även om jag inte känner mig nöjd ... så ska nog definitivt återgå till det...

Jag är alltid så pepp på att spela shmups efter dessa tourneys.. även om det är så mycket gnäbb o tjäbb på forumet. :D

Tue Sep 04, 2012 01:18
Profile
En jävel på shooters

#41/189, #23/166, #6/142, och #24/96 blev mina placeringar. Lite besviken över att jag inte hamnade högre på Salamander 2 som var det spel (tillsammans med Galuda) som jag faktisk lade ner tid på. Det är inte riktigt som förr i tiden då man kunde slänga in en 10-15 krediter och hamna på topp-10 (eller i närheten) :)

Femma är inte en dålig placering, å andra sidan vart vi totalt utklassade av de fyra lag som placerade sig över oss, men med tanke på att laget plockades ihop i all hast så var det bra.

Från att ha vart lite tveksam tidigare år så har jag nu svängt till att vara rätt övertygad om att sikraiken har fejkat merparten av sina scores. Liksom... genast övergår han till att posta mer sansade poäng när folk börjar yttra sina misstankar, för att det hela skall lägga sig så snabbt som möjligt.

Nu när halva forumet verkar tvivla på honom finns det egentligen ingen som helst anledning längre att undanhålla några inps... så förmodligen har det aldrig existerat några.

Tue Sep 04, 2012 15:12
Profile
Arcade Mode

Jepp @sikraiken. Ville inte ta upp det här, men om det är något som kan stoppa mig att delta igen nästa år så är det fusket.

Tue Sep 04, 2012 23:07
Profile
Easy Mode

Bra tunering, men jag känner att jag var till stor hjälp, men verkar som ni klarade er ändå.
Mycket strul har det varit så missade mycket. Hur i all frid kunde jag glömma bort att spela SSS när jag älskar Caravan är ett mysterium.
Jag har inte läst mycket alls på shmups röst trådar så jag kan inte ge en kommentar om allt klagande det verkar vara, men det är väl alltid på den sidan.

Tack för ännu ett STGT och hoppas jag inte sabbade med min frånvaro.

Wed Sep 05, 2012 14:43
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 276 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19