It is currently Thu Mar 21, 2019 05:27

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Vilken är din favoritkonsol? 

NES 0%  0%  [ 0 ]
SNES 10%  10%  [ 3 ]
Gamecube 0%  0%  [ 0 ]
Mega Drive 7%  7%  [ 2 ]
Saturn 24%  24%  [ 7 ]
Dreamcast 28%  28%  [ 8 ]
Playstation 1 0%  0%  [ 0 ]
Playstation 2 28%  28%  [ 8 ]
XBOX 360 3%  3%  [ 1 ]
Annan 0%  0%  [ 0 ]
Total votes : 29

Author Message
White pepper ice cream

Post Vilken är din favoritkonsol?
Hårdvaruforumet är så tomt så jag tänkte att en liten meningslös poll kanske kan vara på sin plats. Nu ska vi alltså kora forumets stationära favoritkonsol! Det visade sig att man inte får ha speciellt många poll options, så jag fick rensa bort de kandidater jag kände var minst sannolika (N64, Master System, PC-Engine, PS3, XBOX, Wii). Om ni gråter över att inte kunna rösta på er kära N64 eller så, kan ni ju alltid rösta "Annat" och sedan helt enkelt skriva vad ni egentligen ville rösta på.

EDIT:
Tänkte först nostalgirösta på SNES men insåg i sista stund att PS2 faktiskt är en bättre konsol på de flesta sätt.

Wed Jan 17, 2007 13:30
Profile
Arcade Mode

Playstation 2 är givetvis en av de bättre konsolerna då den är bakåtkompitabel med alla grymma PS1-spel samt har en hel del exklusiva PS2-spel som är härliga.

Men min röst går ändå till Dreamcast. Jag spelade aldrig Dreamcast när den kom eller så och skaffade en egen ganska sent, men det är fortfarande den konsol som har roligast spel och den jag spelar mest på. Spel som Jet Set Radio, Crazy Taxi och Virtua Tennis känns i dagsläget tidlösa och kommer förhoppningsvis alltid göra det.

Andra konsoler jag gillar är Snes, Neo Geo AES och redan nämnda PS2.

Wed Jan 17, 2007 14:02
Profile
Arcade Mode

SNES - Ingen nostalgi här inte, den slaktar fortfarande.

Wed Jan 17, 2007 16:33
Profile
Batrider Mode

Min favorit är Saturn - har ett bra utbud av rpg och shooters som är mina två favoritgenrer. Ett ganska stort minus dock att många rpg ej översattes. Men de som översattes räcker gott ändå.

Gba, Md och ps2 är bubblare.

Wed Jan 17, 2007 16:49
Profile
karma police

PS2 är kungen med sitt enorma utbud av spel i alla möjliga genrer samt sin bakåtkompabilitet med PS1. Precis som jag vill att en modern konsoll ska vara. Så det får bli mitt val, annars hade jag kunnat fundera om det var Nes, Neogeo, N64 eller Saturn i all evighet..

Wed Jan 17, 2007 17:21
Profile
MVS gamer

Playstation 2 har bäst spel, men dreamcast är ändå min favoritkonsoll :)
Under sin livstid smiskade den allt, och många spel håller fortfarande.

Wed Jan 17, 2007 17:23
Profile ICQ
Arcade Mode

röstar DC, spelar bara ikaruga på den, dvs inte så värst ofta. det är fortfarande ps2an som går mest varm, som någon nämnde, bakåtkompatibel med psx har min tragiskt nog som dvdspelare just nu också. har aldrig ägt någon saturn, MEN älskar fan Dreamcasten.

Wed Jan 17, 2007 17:47
Profile
let's eat carrots together

Saturn för min del, spelat överlägset mest på den av alla mina konsoler... eller jag N64 och GC spela jag på(den senare slet jag även ut läsaren på till slut) förr i tide men under de senaste åren har det blivit allt mindre spelande och Saturnen står för 60 % av speltiden ungf. Trevlig hårdvara, snygg design(färg med, älskar den grå japanska enhetens färg) och så fruktansvärt mycket spel jag gillar till den.

Bubblare är väl DC och PS2, den första är jag dock lite tveksam till och den andra tycker jag inte om designen på riktigt men båda är ju kanon i övrigt.

Wed Jan 17, 2007 17:51
Profile
Midnight sleazy

Eftersom tråden ligger i hårdvara-sektionen av forumet så lägger jag min röst på Mega Drive, bortsett från den och diverse japanska datorer finns det få konsoler vars inre intresserar mig. Thunder Force IV sammanfattar alltsammans med sina tjocka brasspads, skärande elgitarrsolon, spröda PSG arpeggion, lager på lager av parallax, den enorma detaljrikedomen, färgrikedomen, charmen osv. :)

Spelar förstås helst arkad annars, och iochmed att PS2 och Saturn har gott om fina portar så hamnar de högt på min lista. Dreamcast likaså tack vare Border Down. SNES har ett gäng riktigt intressanta titlar(Skyblazer, Umihara Kawase, PoP, SMW t.ex.) och N64 har det odödliga SM64...

Wed Jan 17, 2007 22:05
Profile WWW
Arcade Mode

Just nu är 360 roligast, men alla tiders får jag nog rösta på PS2. Det är nog den konsol jag lagt mest tid på, och det finns massor av bra spel. Inte så många "absoluta favoriter" dock. Svårt val egentligen när man ser tillbaka på gångerna då man just köpt ny konsol.

Wed Jan 17, 2007 23:15
Profile WWW
free your head

Röstar PS2 - jämn kamp mellan den och SNES, men PS2:an har gett mig enormt mycket kul och utbudet är så löjligt brett, inklusive dess bakåtkompabilitet.

Thu Jan 18, 2007 01:45
Profile WWW
Arcade Mode

jämnt skägg mellan PS2, Dreamcast och Saturn, väldigt svårt att bara välja en.. mest speltid har jag nog haft på PS2 och DC. maratonsittningarna med Sega Rally på Saturn skämtar man dock inte bort. mest skoj har jag nog haft med Dreamcast ändå (Crazy Taxi, Under Defeat, JSR osv), fast PS2:an har personliga favoriter som OutRun 2006 C2C, Initial D och RE4. röstade Dreamcast till slut efter stor vånda.

Thu Jan 18, 2007 07:11
Profile
Indie mode

Svårt val mellan SNES och Saturn, men det blev Saturn ändå. Alla Sakura Taisen, Panzer Dragoon, Saturn Bomberman och Guardian Heroes och sen vann Saturn. SNESen är mest för alla Final Fantasy och Square-minnen.

Thu Jan 18, 2007 09:09
Profile
Fjortis Mode

Jag väljer dreamcast för att det är den konsolen som jag spenderat mest tid framför, klart, saturn har skitmycket trevliga spel men dreamcast har alltid vart något speciellt :)

Verkar som rätt många röstar på dreamcast ändå, fint med många dc-fans :)

Thu Jan 18, 2007 09:32
Profile
Arcade Mode

Sat Jan 27, 2007 14:11
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next