It is currently Sun Mar 24, 2019 19:42

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
HORI Real Arcade Pro Stick? 
Author Message
Superhuman Mode

Om inte, är det någon som vet något lätt sätt att få tag på en sådan?

hör på Arkadtorget om någon där har att sälja eller kanske köpa från www.akihabarashop.com (kanske inte blir så billigt om man bara ska köpa en sticka kanske...)

Wed Apr 11, 2007 14:42
Profile WWW
MVS gamer

Inbillar mig att det skulle gå att beställa semitsugrejer i nästa japandeal, och jag ska säkert ha nåt MVS-spel då så vi kan ju sambeställa isåfall.

Wed Apr 11, 2007 14:47
Profile ICQ
White pepper ice cream

Inbillar mig att det skulle gå att beställa semitsugrejer i nästa japandeal, och jag ska säkert ha nåt MVS-spel då så vi kan ju sambeställa isåfall.

Låter fint. Hojta till här när det börjar bli dags!

Wed Apr 11, 2007 16:28
Profile
Arcade Mode

nu ger jag mig med in i diskussionen

Är på jakt efter en horig arkad sticka , nån av de nya PS3 verkar intressanta och såg att andra frågat i tråden om de är kompatibla/går att koppla in till PS2 med adapter, nån som provat eller luskat ut svaret? :)

Edit: om de har USB koppling så borde det väll inte vara problem att använda till datorn heller om det finns drivers ? :)

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl- ... -1rrr.html

http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl- ... -1xji.html

är det bara utseendet som skiljer dessa två ? är det inte lite crazy isåfall att lägga 60$ bara för lite annorlunda färg? ;)

synd att de gjorde en kolsvart sticka från början..

Thu May 10, 2007 12:53
Profile
White pepper ice cream

Ingen aning om de går att använda till PS2, men jag har för mig att de ska gå att använda till datorn utan problem iaf.

Thu May 10, 2007 14:04
Profile
Arcade Mode

Ok :) .. men vet du (eller nån) vad som skiljer HRAP3 och HRAP 3 "SA" modellen ? . är det något förutom utseendet? .. skiljer ju en del cash mellan dem iallafall..

Fri May 18, 2007 15:14
Profile
Superhuman Mode

jag har lite funderingar på att införskaffa en HORI Real Arcade Pro Stick 3 för att köra MAME på datorn.
någon som har testat den?
det ska i alla fall inte vara några problem att använda den till pc enligt det lilla jag har läst om den.

eller är det någon som har nått annat tips vilken sticka man ska köpa för att köra MAME på pc?

Tue Jul 31, 2007 07:36
Profile WWW
Arcade Mode

jag skulle lägga mina pengar på en sån här istället: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl- ... -1rjw.html
fungerar klockrent i mame också.

Tue Jul 31, 2007 15:40
Profile
Superhuman Mode

ok, tackar för tipset, men jag lyckades köpa en HORI Real Arcade Pro Stick 3 innan jag läste det. :)

Tue Jul 31, 2007 17:35
Profile WWW
Arcade Mode

Hur svåra är de senare HRAP-modellerna att modda? Går det ens utan jätteingrepp?

passar på att svara på detta, HRAP2:orna är dryga att modda!
sladdarna till knapparna sitter fast så de får klippas av om man vill byta ut dem och mountingplaten på sanwa spaken satt som sten i berget alltså, lite snett monterad med så skruvarna satt snett och höll stickan stenhårt fast.

bytt ut till Seimitsu sticka i HRAP:en och ska byta ut knapparna med sen när jag orkar lödda om kablarna.

Wed Sep 05, 2007 13:46
Profile
Arcade Mode

Hur var det då lowemark? Funkar 3:an bra till datorn också? Jag känner att jag vill spela med stil, jag också.

Wed Mar 26, 2008 14:20
Profile
Superhuman Mode

Hur var det då lowemark? Funkar 3:an bra till datorn också? Jag känner att jag vill spela med stil, jag också.

ja den funkar klockrent i datorn, det är ju USB kontakt på den så det var bara att plugga in och köra.
men stickan känns lite slapp och knapparna är inte de bästa, så jag har funderat på att byta ut dom, men jag har inte tagit mig tid att göra det ännu.

jag körde med den hela STGT07 och där gick det ju rätt bra. :wink:

Wed Mar 26, 2008 14:57
Profile WWW
Arcade Mode

ja den funkar klockrent i datorn, det är ju USB kontakt på den så det var bara att plugga in och köra.
men stickan känns lite slapp och knapparna är inte de bästa, så jag har funderat på att byta ut dom, men jag har inte tagit mig tid att göra det ännu.

jag körde med den hela STGT07 och där gick det ju rätt bra. :wink:

Är man missnöjd så är det bara att byta ut knappsatsen alltså? Hur svårt är det, och hur dyrt?

Thu Mar 27, 2008 06:12
Profile
White pepper ice cream

Fick mina knappar från Arcadeshop.de (rekommenderas verkligen! Något dyrare än att köpa direkt från källan förstås, men snabb leverans och det verkar som att de har det mesta i lager) i veckan, så ikväll har jag pulat med joystickarna:
Image
Image

På HRAP1 bytte jag alla knappar (svart/grå OBSF-30 är verkligen assnygga!) och på HRAP2 bara start- och select-knapparna. Känns lite onödigt att byta ut HORI:s start- och select-knappar mot Sanwa egentligen, eftersom man knappt använder dem, men jag har verkligen irriterat mig på de gula defaultknapparna ända sedan jag köpte stickorna. Rött skär sig lite mot rosa på HRAP2, men jag tror tyvärr inte att Sanwa tillverkar rosa OBSF-24 (åtminstone har inte Arcadeshop den färgen) så det fick bli det som kom närmast.

Köpte också 8 stycken vita OBSF-30 som jag nog inte kommer att ha användning för, så de är till salu om någon är intresserad.

Sat Apr 12, 2008 00:14
Profile
Arcade Mode

Någon här som har satt vågat sätta in en Seimitsu-stick i en HRAP1b (den som inte har mirror-top) och hur svårt va det?

Min HRAP1b stick har börjat strula, den fortsätter ibland att dra åt ett håll även fast man fört tillbaks den till mitten. Jag öppnade den igår och drog ut fjädern och rengjorde lite, men det händer fortfarande. Kan det vara micro-switcharna som är slitna?

När jag öppna upp den såg jag att mounting-platen sitter snett :?, ser ut som den lossnat på ena sidan. Ok den har fått några smällar när spelen inte varit snälla, men lite ska den väl tåla. Så kanske lika bra att köpa helt nytt.
Finns det nån annan stick än HRAP: SE som har Seimitsu delar?
Har kollat runt lite efter en HRAP:SE men den verkar inte lätt att hitta.

Någon som vet om denna är precis samma stick som HRAP1b bara annan färg på knapparna?
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-m-77-2-49-en-15-hori+real+arcade+pro-70-2sxy.html

Gakidou wrote:
Köpte också 8 stycken vita OBSF-30 som jag nog inte kommer att ha användning för, så de är till salu om någon är intresserad.

Om du fortfarande har kvar och vill sälja så är jag sugen.

Thu Jul 10, 2008 14:07
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next