It is currently Wed Jan 16, 2019 16:29

Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
HORI Real Arcade Pro Stick? 
Author Message
White pepper ice cream

Någon här som har satt vågat sätta in en Seimitsu-stick i en HRAP1b (den som inte har mirror-top) och hur svårt va det?

Aldrig testat, men det är mountingplaten som enbart funkar med Sanwa-stickor, va? Då borde det väl teoretiskt gå att borra passande hål om man är händig och har rätt utrustning?

toby wrote:
Har kollat runt lite efter en HRAP:SE men den verkar inte lätt att hitta.

Tror att det är betydligt lättare och framför allt billigare att bara köpa en HRAP1v1 eller HRAP2 och modda den istället för att söka efter HRAP:SE. Testat Yahoo JP förresten?

toby wrote:
Om du fortfarande har kvar och vill sälja så är jag sugen.

Ska se om jag kan leta upp dem. Återkommer!

Thu Jul 10, 2008 17:45
Profile
Arcade Mode

Aldrig testat, men det är mountingplaten som enbart funkar med Sanwa-stickor, va? Då borde det väl teoretiskt gå att borra passande hål om man är händig och har rätt utrustning?

Läste på shmups att det nog ska gå att stoppa i en LS-55 eller LS-56 utan att behöva borra i mounting platen, men det lät lite så osäkert. Sen är det väl helst en LS-32a man vill ha för shmups? Vill helst slippa borren :)

Gakidou wrote:
Tror att det är betydligt lättare och framför allt billigare att bara köpa en HRAP1v1 eller HRAP2 och modda den istället för att söka efter HRAP:SE. Testat Yahoo JP förresten?
Mm, det lutar nog åt att hitta en HRAP1v1 och modda. Har kollat yahoo efter SE men inte sett nått, men finns några HRAP1or. Den här verkar antingen redan vara moddad med seimitsu, eller så får man en seimitsu stick på köpet.

Thu Jul 10, 2008 19:25
Profile
Arcade Mode

Jag köpte en Hori Fighting Stick 3 i vintras, och är nyfiken på vad en erfaren stickanvändare har att säga om den. Vad borde man modda, och hur smidigt är det över huvud taget?

Wed Jul 23, 2008 00:22
Profile
Arcade Mode

Post Re: HORI Real Arcade Pro Stick?
Jag stoppar en till credit i den här tråden.

Här om månaden fick jag min HRAP3:SA och delar, som jag nämnde i STG-tråden. HRAPen uppgraderade jag med sanwa-knappar med ett schysst blå/vitt tema. Spaken, knapparna och hela storleken (ja allt faktiskt) gjorde dock att den inte var någon höjdare till shmups, men till fightingspel kan jag nog inte tänka mig något bättre.

Så nu har jag äntligen gett mig i kast med att modda min Fighting Stick 3:a. När jag beställde grejorna så hade jag för avsikt att göra den till en komplett seimitsu-sticka just för shooters, fast nu vet jag inte om jag vill köra in min LS-33 i den. För det första har jag verkligen växt fast i min inkörda hori-spak, som känns som ett mellanting mellan HRAPen och LS-33n, och för det andra är det inte så enkelt att stoppa in LS-33n som jag hade hört.
Jag måste borra nya hål i top-platen, men så vet jag inte var/hur jag ska fixa en ny (genomskinlig sådan), och nu hörde jag att man gör bäst i att top-mounta stickan, vilket låter som något jag skulle kunna sabba rejält.

Körde in seimitsu-knapparna idag iallafall, och trots att allting verkade gå åt skogen så fungerade det utmärkt. Ett tag.
Avlödningen gick uselt, grejorna var skitbilliga (tydligen) och tennsugen pajjade. Hade heller inget dremelverktyg så jag fick fila till de skitsmå knapphålen för hand.
Jag lödde, satte dit quick disconnects (eller flatstiftshylsor som det heter på svenska) och mappade om knapparna till något bekvämare, pluggade in och såg att allting fungerade som det skulle. Då var det bara att skruva fast botten och vara förbannat nöjd, och det var såklart då det sket sig. Det är verkligen skittrångt innuti den kompakta FS3:an, och jag hade dragit kablar som en 3:åring, så när jag skruvade åt bottenplattan så blev tydligen lödningen till hälften av knapparna ordentligt misshandlade och började strula.

Där är jag nu och ska hitta på någon snitsig lösning imorn. Suck.

Thu Nov 13, 2008 01:57
Profile
Arcade Mode

Blablabla.

Problemet löste sig genom lite smart tänkande. Men jag kommer nog aldrig skruva upp den här stickan igen, och därför aldrig fixa någon läcker artwork (jag kommer ändå inte på något som passar det giftgröna temat).

Nu kan jag äntligen spela shooters igen :mrgreen:

Sat Nov 22, 2008 19:33
Profile
Arcade Mode

Voxbox wrote:
(jag kommer ändå inte på något som passar det giftgröna temat).

Image

Sun Nov 23, 2008 14:20
Profile
Arcade Mode

Tack! :mrgreen:

Fast jag är nog mer sugen på en blank kolfiberlook.

Seimitsuknapparna blev jag väldigt nöjd med. Hade hört så mycket skitsnack om dom så jag var lite osäker innan jag stoppade i dom, men woosh vad mycket skönare det är att peppra på dom. Inget konstigt att köra fighters med dom heller, fast man får se efter mer testande, och framförallt när dom blivit in-nötta.

Sun Nov 23, 2008 15:31
Profile
Arcade Mode

Jag har funderat lite, och undrar om inte en octagonal gate passar bäst för shmups. Tyvärr har jag ingen passande liggandes, men funderar på att skaffa. Åsikter?

Sat Dec 13, 2008 15:03
Profile
Arcade Mode

Det är en smaksak - kör med det som funkar bäst för just dig. Själv tycker jag inte att de är bättre (jag har provat).

Sat Dec 13, 2008 15:19
Profile WWW
Bäst på alla spel för alltid

Vad är för storlek på knapparna i HRAP:en? 30mm?

Thu Feb 26, 2009 11:44
Profile
Arcade Mode

Dragonforce wrote:
Vad är för storlek på knapparna i HRAP:en? 30mm?

Nä snarare 29,5. Du kommer få pressa ordentligt även om du skrapar ren sidorna på knapparna.

Thu Feb 26, 2009 16:21
Profile
Arcade Mode

Beställde nyss en HRAP EX-SE. Ska ju vara den bästa Hori'n för shmups, från vad jag har hört.
Med snabb (nu får vi ju se hur snabb den är...) frakt gick hela kalaset på 1400. Känns helt ok ifall den nu är så bra som det sägs.
Förhoppningsvis har den landat i takt med Daifukkatsu. :P

Sun Oct 30, 2011 13:49
Profile
åkte till Japan och köpte mus

1400 för en USB-sticka? Jävlar, det var inte mycket. Och om den är så bra som det sägs... var köpte du den?

Sun Oct 30, 2011 13:56
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

http://www.arcadeshock.com/items/hori-p ... detail.htm

Det ser ju ut som en legitim sida... så tvivlar på att det skall bli något problem med leverans.
Låter er veta så fort jag har fått stickan!

Sun Oct 30, 2011 16:27
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Åh, så det är specifikt en X360-sticka, inte USB? Vill ju helst ha en sticka jag kan använda till minst både datorn och X360n (och skulle inte klaga om jag kunde använda den till PS2n också, men det lär väl inte hända).

Edit: Fan, hur blind får jag vara? Det står ju XBOX 360/PC på sidan där. Men då kanske det får bli ett köp.

Edit igen: Okej, kunde inte hålla mig för fem öre. Beställt, och tog den dyrare frakten eftersom det bara var 13 buck dyrare för att kunna få den veckan som kommer. :D

Sun Oct 30, 2011 16:36
Profile ICQ WWW
Post new topic Reply to topic  [ 49 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next