It is currently Sun Mar 24, 2019 19:39

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Supergun m.m 
Author Message
Arcade Mode

Post Supergun m.m
Är sugen på att köpa en supergun och kikat lite på en MAK/Supergun L http://andalstube.com/arcadeathome-site/?page_id=7.
Är det någon som här som har en sån, är den bra eller anus?
Har en Gigawing CPS2 som legat och dammat tillräckligt länge nu (har säkert suicidat :() som jag vill köra, finns ingen anledning att den inte skulle fungera med den Supergun-en väl? Hela den där 6-knappar kick-harness grejen är bara för fighting-spel eller?

Sen var hittar man PS2>Neogeo adapters? Har letat utan nån större framgång.

Sat Oct 20, 2007 22:17
Profile
let's eat carrots together

Oboy! Vad dyr den var :-) fan, borde kanske överväga att göra superguns själv, synd att mina blir så skabbiga bara...

Ledsen, kan inte ge någon input om den då de inte listar några specs om den egentligen och äger någon gör jag inte :-)

Den borde iaf fungera fint med ditt Gigawing. Kick harness grejen är till för Fighters och lir med stöd för fler än två spelare men Gigawing använder inte kick harness så det är oviktigt för din del.

saker jag inte borde skriva: Synd att CPS2 inte har några inbyggda controllerportar, annars hade jag kunnat göra en minimal supergun för en hundring åt dig. Men iom att den inte har det så blir det en 10-18 sladdar mer iaf att löda dit plus att jag måste löda en eller två jobbiga DB-15 kontakter för kontrollerna och det tar för lång tid för att jag ska ha lust... jobbiga att hitta med, eller elfa har dem väl iofs... dyra.

Sun Oct 21, 2007 00:24
Profile
White pepper ice cream

Har en sådan där supergun. Den är rätt skabbig, men funkar fint med de två spel jag testat på den (Ibara och Dead Connection) bortsett från att den visar färger som alldeles för ljusa. Det är inget problem i Ibara, eftersom man kan justera färgerna i testmenyn, men Dead Connection är inte så skoj att spela på den. Borde dock fungera bättre med den nyare modell du länkar till eftersom den, till skillnad från min, har RGB-justering.

http://www.tototek.com/ har PS2->Neo Geo-adaptrar som fungerar utmärkt.

Sun Oct 21, 2007 08:36
Profile

Oboy, dem hade några kul prylar där. Men lite dyr frakt... om du köper därifrån Toby, kan du lägga med två grejer åt mig då med? Så betalar jag halva frakten för sakerna :-) plus inrikesfrakt då med men den borde inte bli mycket.

edit. Jag kunde inte vänta så jag beställde själv iaf :-) Tog näst billigaste fraktsättet för att jag är snål ;-) 5 dollar boooyah!

Sun Oct 21, 2007 11:05
Profile
MVS gamer

Sun Oct 21, 2007 12:34
Profile ICQ
Arcade Mode

Ok, tack för tipsen. Tror jag tar och beställer en sån, blev lite billigare också om man beställer via mail och inte genom deras ebay-store.

Sun Oct 21, 2007 12:43
Profile

Så du tycker $5 för frakt är dyrt... :?:

Nej, men 22 $ som default var tyckte jag var dyrt :-) Speciellt med tanke på att kablarna jag ville ha kosta 9 $ sammanlagt ;-)

Sun Oct 21, 2007 12:55
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]