It is currently Thu Jan 17, 2019 08:46

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Hörlurar 
Author Message
Arcade Mode

Post Hörlurar
Har en rätt tajt budget någon audiophile här som kan något om hörlurar, kan inte bestämma mig.

http://www.amazon.co.uk/JVC-HA-RX700-De ... 743&sr=8-1

http://www.amazon.co.uk/AKG-K77-Closed- ... 021&sr=8-1

Sun Sep 18, 2011 07:38
Profile
Batrider Mode

Post Re: Hörlurar
Om du någon gång är ute efter billiga hörsnäckor så rekommenderas Yuin pk2, de brukar finnas för ca 300kr på ebay. Jag tycker de återger väldigt mycket detaljer av ljudet, såväl höga, medel som låga frekvenser. Problemet med dem verkar dock vara hållbarheten då de likt många andra hörlurar pajar/glappar rätt lätt (de ser ut som en typisk, billig koreansk kopia också). Men det billiga priset och bra ljudet överväger. Pk3 sägs behöva en förstärkare för att göras rättvisa dock, vad jag hört.

När det gäller billiga hörlurar brukar Koss Porta Pro och Sennheisers billigare modeller nämnas. Jag köpte mig ett par Shure SRH440 som låter rätt okej, men jag stör mig lite på att de trycker lite för mycket mot mitt känsliga huvud. rätt varma med (isolerar ljud så inni helvete dock).

Sen beror det på smak med. Vissa fokuserar ju mkt på bas tex och många hiphop-fans är nöjda med ett par skullcandys (tyvärr inte testat själv) medan andra menar att basen dränker de andra frekvenserna, etc.

Sen beror det på mediespelaren och ljudfils-kvaliteten med såklart. Cowons mediespelare rekommenderas, jag har själv en s9.

Min bistra erfarenhet är att man får ungefär lika spridda svar när man söker efter "bästa hörlurarna" på internet som man får om man söker efter "bästa spelet". :?

Wed Sep 28, 2011 15:40
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]