It is currently Mon Jan 21, 2019 22:08

Post new topic Reply to topic  [ 274 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Next
Presentera Dig! 
Author Message
Kapten N

Post Presentera Dig!
Yeah, folk reggar sig som om det inte fanns någon morgondag - fast det skrivs dåligt från de nyregistrerade... så, ge oss en anledning att lägga just ditt konstiga nickname på minnet - Presentera dig!

(detta gäller alla old timers oxå såklart)

Wed Aug 03, 2005 13:07
Profile ICQ WWW
medlem

Hej. :oops: Kände mig direkt träffad, så jag får väl skriva lite då! Registrerade mig så sent som igår, men har besökt sidan förut, så jag är inte obekant med den. Fick upp ögonen för shmups nån gång förra året och det är mest shmups som spelas nu, inte bara men mycket. Förr (läs: 5 - 6 år sen) spelade jag inte shooters så mycket, blev mest RPG och sånt, för jag tyckte att man fick ut mer av pengarna när man köpte ett RPG, ett shmup var ju så kort. ;) Jaja, idag är det lite annorlunda och det är synd vad man gick miste om då.
I övrigt är jag 20 år och sysslar mycket med musik. Spelar gitarr och samlar på skivor och lite så. :) Peace!

Wed Aug 03, 2005 18:28
Profile
Arcade Mode

Själv har jag väl hängt med här i lite mer än ett år eller något, och blir bara
mindre och mindre aktiv för varje dag som går. Har knappt shmuppat något
alls på flera månader. Det är fel på mig. Hjälp mig, Bullen/Nitri.

I övrigt gillar jag att skapa saker med pennan, Photoshop eller med Maya. :)

Wed Aug 03, 2005 18:43
Profile
Kapten N

Själv är jag fortfarande boende i umeå, numera 25 bast o gillar musik(metal/punk), idrott(skateboard) och tv-spel(shmups o gamla spel). Jag hittade stgfan när det fortfarande hette Nose Lavgghin, sen flyttade vi hit o hade storslagna planer (som inte riktigt tog fart, men men vi försöker fortfarande).
Pluggar data&IT i skolan o ska åka till USA o Japan i höst/vinter...

Wed Aug 03, 2005 19:01
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

Själv har jag varit här sen forumets start men knappt postat något alls. :oops:

Jag är nu 20 år och ska börja vid Umeå universitet till hösten. I spelväg brukar det bli allt möjligt, men på
sistone har jag gått över till att mer och mer bara spela shmups. Minst sagt beroendeframkallande.
Jag funderar starkt på att köpa på mig några fler. :)
Förutom att spela så sitter jag och programmerar till dreamcast väldigt ofta.

Wed Aug 03, 2005 19:31
Profile ICQ
Midnight sleazy

Heter Isak, är 18 år och bor i Stockholm. Har nyligen gått ut gynmnasiet, är arbetslös och går på socialbidrag. Yes.

Hittade till det gamla STGfan-forumet för något år sedan med zabutoms hjälp, registrerade mig, men glömde sedan bort sidan.
Som tur var introducerade min gode vän anton(izer) mig till den nya versionen, och här har jag hängt ett tag nu.

För en tre- fyra år sedan visste jag ingenting om genren. Kunde stava till Gradius, Darius och R-type, men inte skilja spelen åt. Började dock snart att intressera mig mer och mer för shooters när jag gick igenom MD:ns spelbibliotek (i hopp om nostalgikick), där finns det ju nämligen en mängd bra sådana. ;)

Favoriserar Raizing- NCS Masaya- och Taito-shooters, samlar på japansk MD och spelar gärna lite allt möjligt annat också. Gillar spel mer än någonsin nu.

Utanför spelvärlden är väl musik mitt största intresse (vilket visserligen inkluderar spelmusik, i högsta grad). Har trackat XM (chip) i snart tre år och har jobbat med Renoise de senaste månaderna. Lyssnar på lite allt möjligt, typ... :?

Wed Aug 03, 2005 20:34
Profile WWW
Kapten N

Zinger: vad hetter du på den gamla forumet?

Wed Aug 03, 2005 21:03
Profile ICQ WWW
Midnight sleazy

d_liquid eller dodgingliquid misstänker jag. Hittar du det?

Wed Aug 03, 2005 21:27
Profile WWW
Thought Police

Hjälp mig, Bullen/Nitri.

I wish! Jag har inte heller riktigt hardcoreskjutit på typ ett halvår. Det är ännu svårare när man inte har sin rätta TV, fåtölj och allt det där också (eftersom jag ju flyttat för ett par månader sen).

Jag heter Johan, är 24 och anser att alla som tar mig på allvar på internet är idioter! I hate you, gubbfan!

Country är för övrigt världens bästa genre -- ni andra har bara inte upptäckt det än.

Wed Aug 03, 2005 21:29
Profile
Kapten N

d_liquid eller dodgingliquid misstänker jag. Hittar du det?

tror gamm-forumet är borta - "lost in cyberspace" som det hade hetat '96 typ.

Wed Aug 03, 2005 21:36
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

kattsand är ett stort mysterium som gillar alice cooper och hamburgare 8)

Wed Aug 03, 2005 22:30
Profile WWW
En soldat i uniform kommer ridande med storm, vårtig lem - han heter sven, han är homo och inkontinent, han har svår diarre men det gör ingenting, till attack med organisk krigsföing med kateter därbak och blöjor därfram, han står naken i snöstorm och spelar på kam.
han är vanskapt och dum - han har elefantpung, han är släkt med spenat - han är homosoldat.

Blås alarm! svullen tarm, här behövs ett lavemang, kom igen stackars sven - han har blodsmak i sin lem, om han får som han vill - vill han bli general och äta sig mätt på potatisskal, han har senap och tonfisk som deodorant, sitt porslinsöga har han belånat som pant, han har klumpfot och svullbuk och missbildad kuk, han äter hundbajs på fat och är homoslodat.

Symfoni på stomi, jag kan spela på min tarm, store tid vilket krig!
Man blir fin med margarin, min general, min anal har vunnit pris och fått pokal, se på mig - en lakej.

Jag är 200år och jag föddes igår, jag har epilepsi och blir bränd på bål, han har blöja och napp när han går på patrull, och han smyger till ladugården och tar sig ett knull, han är avlad försent - kan ej prata rent, han är luder privat han är homosoldat.

Wed Aug 03, 2005 22:36
Site Admin

Videospelare, arbetsbefriad, 33 och far. Gillar shoot'em ups, run'n gun, import och arkadportar. Vill jobba med information, reklam eller videospel- produkter.

Thu Aug 04, 2005 07:41
Profile
free your head

Hej. Jag heter Anton och bor i Stockholm. Har hängt på STGFan i ett år och en dag och spelat för high score med en credit sedan ett tag innan dess.

Förutom TV-spel gillar jag grafik, musik, internet och att äta mat. Pixelerar och ritar en del på fritiden och spelar tenorsaxofon mediokert.

Har planer på att hitta ett enkelt och monotont jobb för att spara ihop pengar till Japanresa med zinger.

Thu Aug 04, 2005 09:19
Profile WWW
girlgamer

Haha, sven, det trodde jag inte om dig. :lol:

Mitt namn är Adam och antalet nicks jag gått under orkar jag inte skriva ner, ty kärt barn har många namn.
När det kommer till shmups så småkörde jag en massa till NES och favoriten var UN Squadron till SNES. Sedan kom Ikaruga, nitri, och det här forumet. Då började jag spela på "allvar" som man säger, och idag är jag ett stort fan av allt som är maniac eller semimaniac, för att tracka ner på allting som inte är det. Inklusive R-Type Final och Gradius V som både enligt mig är grymt dåliga och orättvisa. Mer bullet patterns åt folket!

Jag går för tillfället på gymnasiet- börjar tredje året på rörlig bild- och framtidsplanerna ligger utanför Sverige. Jag tänker att om man vill komma bort från allting så långt det bara går så får man åka till Japan, vilket jag funderar på att göra. Nästa Hollywood, såklart. Fuck konst- och dogmafilmer liksom. :wink:

Thu Aug 04, 2005 09:29
Profile WWW
Post new topic Reply to topic  [ 274 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  Next