It is currently Sun Mar 24, 2019 07:04

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Spelade i veckan 4/10 
Author Message
Arcade Mode

Post Spelade i veckan 4/10
Har efter många månader fått tillbaka spelsuget lite. Körde igenom Resident Evil 5 i co-op, vilket var väldigt underhållande från början till slut. Även om story och de ursprungliga Resident Evil-momenten är förlorat sedan länge så går det inte frånkomma att det är ett väldigt välgjort spel.

Sitter nu med Lost Odyssey, kommit till tredje skivan (av fyra). Lite väl mycket mellansekvenser ibland, och stundtals ganska brutet, men ändå rätt kul att springa runt i klassiska jrpg-miljöer och utforska.

Sun Oct 04, 2009 15:48
Profile WWW
Arcade Mode

Post Re: Spelade i veckan 4/10
En del Garegga då, varvat med det apsvåra Prinny: CIRBtH? och såklart en jäkla massa spindelharpan.

Åhvisstja, jag har lajjat en del med KoF'02, 98 och demot på XII.

Sun Oct 04, 2009 17:07
Profile
Batrider Mode

Gareggae och så ketsui DL (extra mode) några rundor igen. Det gick åt helvete så ska titta lite snabbt på en runda från mrmonkeyman för att få lite idéer.

Sun Oct 04, 2009 17:43
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Garegga mestadels såklart. Har även blivit lite Outrun på honans PSP, och nu ikväll lite Galuda II samt Battle Bakraid med Hiki.

Sun Oct 04, 2009 18:05
Profile
Arcade Mode

Batman Arkham Asylum på 360. För mig är det en klar kandidat till Årets spel.

Det börjar lite segt, men tar sig snabbt. Det är ett riktigt bra spel med gott om påskägg för folk som läst för mycket Läderlappen. Lite Metroid light-känsla över strukturen. Batman rör sig lite som en tank men det vänjer man sig fort vid. Striderna har ett bra combosystem, sneak-partierna är tuffa, röstskådisarna är toppen. De senaste Batmanfilmerna är bra, men man har skalat bort lite för mycket av superhjältegrejen i dem. Spelet kör på fullt ut och det är härligt att spela :) Räknar med att spela klart det ikväll.

Sun Oct 04, 2009 18:22
Profile WWW
whisky mode

Det har blivit en del lirande i veckan.
Garegga - Tävlar
Guwange - Testar lite, riktigt bra
Gunbird II - Testar lite, funkar
Metal Slug X - Testar lite, do not like
FIFA 10 Demo - Party
3 on 3 NHL Arcade - Party
Heavenly Sword - Hacka, hacka, slå, slå, döda, döda, snark, snark
Resistance 2 - Avklarat, växlade mellan ok och jättebra. 7/10, 8 känns lite väl starkt

Har även testat en del demos:
Need for Speed: Shift
Star Wars the Clone Wars: Republic heroes
Up The Video Game
Wolfenstein
TMNT Turtles in Time Re-shelled
Madden NFL 10
Ninja Gaiden 2
Lost Planet 2

Ser inte fram emot många av dem, Madden var nog det bästa.

Mon Oct 05, 2009 09:36
Profile
Arcade Mode

Jag spela massor förra veckan. Klara Yume Penguin Monogatari, klara Medusa Tower i Phantasy Star och slarva bort sparfilen, klara Sylvania Melodies (går det ens att misslyckas med det?), 1CC:at Kirby's Dream Land (inte extra då), klarat några borgar i Legend of Zelda: Link's Awakening DX, fick över 5M i Battle Bakraid hos Draken och har spelat massor med Battle Garegga.

Bra vecka! :)

Mon Oct 05, 2009 11:59
Profile
Arcade Mode

Kenzilla wrote:
Metal Slug X - Testar lite, do not like

Mitt favorit Slug ju. Det första jag verkligen spelade ordentligt.

Kenzilla wrote:
Heavenly Sword - Hacka, hacka, slå, slå, döda, döda, snark, snark

Det här gjorde mig upprörd... (Heavenly Sword är det bästa genren har producerat)

Kenzilla wrote:
Resistance 2 - Avklarat, växlade mellan ok och jättebra. 7/10, 8 känns lite väl starkt

...tills jag läste det här och insåg att du har en obotligt annorlunda spelsmak :wink:
Jag stör mig på att dom bytte ut den grådystra stilen i ettan mot rakt igenom varma och mysiga färger. Handlingen och karaktärerna gillade jag inte, men slutet fick mig riktigt sugen på en uppföljare (lite som Assassins Creed).

Mon Oct 05, 2009 12:23
Profile
whisky mode

Voxbox wrote:
Kenzilla wrote:
obotligt annorlunda spelsmak :wink:

Jag vet inte om det har direkt med spelsmaken att göra eftersom jag kan tycka om de flesta genres, förutom strategi (racing- och fightingspel har jag också tappat lite intresse för på senare tid). Har nog mer med inställning och förväntan att göra. Men jag vet att jag är rätt kräsen av mig och har inga svårigheter att mediokerförklara ett spel som rent allmänt sett verkar förtjäna mer. Men jag ger de flesta spel en ärlig chans. Men en regel är att så fort längtan efter att klara spelet blir större än längtan att få komma hem och spela det, så är det i farozonen för en kapning. Då har utvecklarna misslyckats någonstans och då ska det mycket till för att väga upp det.

Heavenly Sword tycker jag inte är i närheten av t.ex. God of War och Devil May Cry. Jag placerar det nog någonstans strax ovanför Rygar: TLA.
Karaktärerna lyfter faktiskt spelet en aning även om storyn inte är alltför intressant. För att återgå till tidigare regel, efter att ha kört första kapitlet och det andra svärdet stiger ur marken med en ny "path" på kände jag bara: "Snark, hur många såna här ska jag behöva klara nu då?". Jag körde ytterligare två kapitel innan jag gjorde kväller, hade det varit God of War hade jag inte gjort kväller, jag hade somnat med kontrollen i handen... om jag får överdriva lite. :D

Mon Oct 05, 2009 13:17
Profile
Arcade Mode

Jag tycker helt tvärtom :)
God of War och Devil May Cry tycker jag är fullkomligt oengagerande, med smärtsamt stereotypa karaktärer jag inte känner något annat än smått förakt för.
Heavenly Sword däremot, har fantastiska karaktärer (pga det bästa skådespelet i ett spel någonsin tack vare Andy Serkis) och per automatik en engagerande handling. Vilket är precis vad jag behöver i den här ganska monotona genren. För att inte tala om hur läckert det är att plocka upp och kasta vapen/lik/möbler/frukt på fiender, eller att styra pilar.

Mon Oct 05, 2009 17:55
Profile
Arcade Mode

Jag nördar Blood Bowl, det är jätteroligt. Skaffa det så tar vi en match!

Sat Oct 10, 2009 08:38
Profile
Arcade Mode

LOL!

STGfan har fått en ny medlem i form av en spambot ;)

Mon Feb 15, 2010 06:22
Profile WWW
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ]