It is currently Tue Jun 25, 2019 11:37

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Spelade i veckan 30/4 
Author Message
Arcade Mode

Post Spelade i veckan 30/4
Har varit förkyld hela veckan (efter Soul Calibur turnering och fylla i Uppsala) så jag har mest tagit det lugnt med JRPGn.

Legend of Mana avklarat. Ett riktigt guldkorn. Kort recension (med fräna bilder och sånt) finns här.
Parasite Eve avklarat, 10 år efter 2:an. Recension (med inte lika fräna bilder) finns här.
Star Ocean 2 spelas för fullt. Som ettan, fast bättre. Fick starta om efter 6h då jag fick starta utan en viss Talang första gången.
King of Fighters '02 nöter jag envist. Blev blåst på min förhandsbokning av SSF4, så nu spelar jag KoF istället. Ensam :|

Fri Apr 30, 2010 20:53
Profile
Arcade Mode

Post Re: Spelade i veckan 30/4
Parasite Eve har jag haft över 5 år i hyllan men fortfarande inte spelat mer än en timme. Rollspelsdelen var lite för övertagande, iaf då.
Legend of Mana var jag skitintresserad av när det kom, men när jag väl fick chansen att pröva det så var det ju inte alls som jag väntat. Det var just den icke-linjära delen du nämner som fick mig att ogilla det. Men shit vilka nostalgikänslor den svenska låten väckte! Inte hört den på åratal! :D

Själv har hag nött Torchlight. Charmig Diablo-klon. Några achievements kvar innan jag lägger ned det.

Testade blur hos en polare, riktigt ösigt. Jag brukar inte ens gilla bilspel, även såna som Burnout. Men det här var ju typ macho-Mario Kart.

Vi lirade Splosion Man också, lite klurigt flerspelarläge som roar för stunden.

(Egentligen kör vi bara spelade i veckan-trådar på söndagar ;) )

Fri Apr 30, 2010 21:26
Profile WWW
Bäst på alla spel för alltid

Plockade loss MVS kortet från mitt kabb när jag sålde det och tryckte in det i min supergun istället.... Nu spelar jag Neo-Geo för första gången på ett par år:/

Lost odyssey
Nä, jag orkar faktiskt inte med J-RPG. Fy blä.

Viewpoint
Seriöst svinbra. Gillar man R-Type och cool design är det ett måste.

Windjammers
Finns inte så mycket mer att säga än jag ser fram emot att spela det i multiplayer.

Blues Journey
Fin grafik, mindre bra kontroll.

Fri Apr 30, 2010 21:29
Profile
Arcade Mode

Dragonforce wrote:
Viewpoint
Seriöst svinbra.

:|

Emil wrote:
Parasite Eve har jag haft över 5 år i hyllan men fortfarande inte spelat mer än en timme. Rollspelsdelen var lite för övertagande, iaf då.

Äsch, bit ihop! Du kommer nog gilla (delar av) det. Annars rekommenderar jag tvåan. Det är lite mer Resident Evil (fast med magi då).

Emil wrote:
Det var just den icke-linjära delen du nämner som fick mig att ogilla det.

Ja sånt är ett tveeggat svärd i mitt tycke. Jag orkar sällan spela om ett JRPG nu för tiden, och så vill jag få ut max på en genomspelning.

Emil wrote:
(Egentligen kör vi bara spelade i veckan-trådar på söndagar ;) )

Jag misstänkte att det var standard, men de här trådarna drar ju då över till veckan efter. Nu har vi ju hela helgen på oss :)

Fri Apr 30, 2010 23:40
Profile
Arcade Mode

Dwarf Fortress, tror jag förstått det nya militärsystemet men det kommer inga goblins, bra men snopet..

Sat May 01, 2010 17:41
Profile

Voxbox wrote:
Dragonforce wrote:
Viewpoint
Seriöst svinbra.

:|

Don't you smiley me! Det är lite svårsmält, det är jag den första att intyga. Men när man väl vant sig är det en av bättre memorisers jag spelat.

Sat May 01, 2010 23:19
Profile
Arcade Mode

Marble Cooking, ett bitvis trevligt, bitvis orättvist och inte speciallt bra puzzelspel.
Kyouhaku var inte så illa. Fattar inte moonspeak men var ändå trevligt på något vis.
Dracula, massa fina bilder. Fattar fortfarande inte moonspeak men brute force funkar oftast.
The Red. Ville att det skulle ta slut fort. Det gjorde det också.

Sun May 02, 2010 10:20
Profile
Site Admin

Jag har spelat After Burner Climax, Left 4 Dead 2 och massa iPhone:

Image
Espgaluda II

Image
Transformers G1: AWAKENING

Image
Metal Gear Solid

Image
Ridge Racer Accelerated

Image
Sketch Nation Shooter

Image
Bunz Fighter

Image
Stickbound

Image
BABEL Rising

Image
Wolfenstein RPG

Image
Sanguozhi Shooting

Image
BloodnGuns

Image
Data Hunter

Sun May 02, 2010 13:16
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Jag har spelat en massa Umihara Kawase. Fortfarande svinbra spel.

Började ävenså smått på Viewtiful Joe 2, köpte det för 59 spänn för många år sen men spelade det aldrig. Nu ska det bli ändring på det!

Sun May 02, 2010 13:38
Profile ICQ WWW
Batrider Mode

Jag plockade fram Mega Cdn, så det blir lite Shining Force Cd. Spelet är indelat i fyra delar, men senast det begav sig kunde jag inte låsa upp de två senare, får se hur det blir nu. grymt spel hursomhelst.

Någon som har nåt annat mega cd spel att tipsa om, europeiskt? Jag tycker de flesta verkar antingen mediokra eller underlägsna portar/konverteringar.

Sun May 02, 2010 21:57
Profile

DMC wrote:
Någon som har nåt annat mega cd spel att tipsa om, europeiskt? Jag tycker de flesta verkar antingen mediokra eller underlägsna portar/konverteringar.

Klassisk tråksvaret blir ju Snatcher, men det är också löjligt bra. Annars är Robo Aleste, Jaguar X-någonting och Lords of Thunder bra. Synd att du bara vill ha PAL, Popful Mail och Lunar-spelen är guld annars. Särskilt det förstnämnda.

Sun May 02, 2010 22:39
Profile
Batrider Mode

fattigt utbud med andra ord, men popful mail verkar iofs lite småcoolt.

Mon May 03, 2010 00:01
Profile
Arcade Mode

Ok, nu har jag fått chansen att spela StarCraft II (beta). Jag hade nog lite väl höga förhoppningar på det - tycker inte att det skjiljer sig så mycket från ettan. Men jag har bara hunnit spela 4-5 matcher och inte hunnit prova så många nya enheter eller färdigheter ännu. Har fullt upp med att försöka komma ihåg vad alla de gamla enheterna gör. Så det finns fortfarande mycket kvar att hämta, och jag ser fortfarande fram emot singleplayer.

Mon May 03, 2010 01:39
Profile WWW
Arcade Mode

Dragonforce wrote:
DMC wrote:

Klassisk tråksvaret blir ju Snatcher, men det är också löjligt bra. Annars är Robo Aleste, Jaguar X-någonting och Lords of Thunder bra. Synd att du bara vill ha PAL, Popful Mail och Lunar-spelen är guld annars. Särskilt det förstnämnda.

Second på Robo Alest, jag gillar MUSHA mycket till md så det känns givet. Jag blandar ihop spelen till mega cd med pc engine cd men Android Assoult har jag för mig är spelvärt, och Snatcher är ju tok-bra såklart. Också, är Soul Star till mega cd kanske.. inget toppspel på något sätt men jag har alltid känt att det har nått

Mon May 03, 2010 12:00
Profile
Superhuman Mode

precis när jag trodde att jag klarat mig så fastnade jag i PS3 träsket igen. :oops:

jag har spelat en massa Burnout Paradise i veckan, och även om det tar emot att erkänna så måste jag säga att det var länge sen jag hade så kul med ett spel.
det är ju helt underbart.

det har även blivit lite Pixeljunk Shooter, vilket också är ett riktigt bra spel.

sen spelade jag faktiskt lite Futari i storfyllan i lördags. tyvärr kommer jag inte ihåg om jag ens lyckades döda första fienden eller inte..

Tue May 04, 2010 12:39
Profile WWW
Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next