It is currently Tue Mar 26, 2019 14:23

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Den bästa PC ENGINE shootern 
Author Message
Arcade Mode

Post Den bästa PC ENGINE shootern
Villken är enligt dig den bästa PC ENGINE shootern?

Har tyvärr bara den vita HU card läsaren har inte kunnat testa CD spelen, men min favorit är Soldier Blade hittills.

"ALERT ALERT ALERT"
"IL KILL YOU!"

Jag diggar omslaget :D

Attachments:
Soldier Blade.jpg
Soldier Blade.jpg [ 113.52 KiB | Viewed 2354 times ]
Mon Jun 07, 2010 20:24
Profile
Arcade Mode

Post Re: Den bästa PC ENGINE shootern
Kan bara hålla med, Soldier Blade är värt sin vikt i guld. Lite långrandigt att jaga 1cc på men det finns ju caravan mode och score attack att väga upp det med. dom andra soldier spelen är också bra tycker jag, Final Soldier och det tredje som jag inte kommer på namnet på (super star soldier?). Det finns för all del andra bra shooters till PC-Engine men gradius/r-type/Truxton tycker jag känns tråkigt stympade jämfört med konverteringar till andra samtida burkar. gradius kanske var okej iof, minns inte riktigt, men truxton om inte annat. Kommer inte på så många andra men det finns väl några irem och några taito antar jag.

Mon Jun 07, 2010 21:06
Profile
Arcade Mode

Jag har inte attention-span nog att spela igenom Hudsons/Compiles utdragna shooters.
Vill gilla dom dock.

Tue Jun 08, 2010 10:42
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Voxbox wrote:
Jag har inte attention-span nog att spela igenom Hudsons/Compiles utdragna shooters.
Vill gilla dom dock.

Håller med till fullo. Som nybliven PCE ägare är jag lite besviken på Compiles spel. För långdragna och alldeles för lätta fram till sista banan ungefär. Tur att det finns många andra trevliga shmups till konsolen. Jag är lite nyfiken på Nexzr. Har hört att det ska påminna om Soldier Blade fast lite svårare?

Tue Jun 08, 2010 18:31
Profile
Batrider Mode

Jag håller också med ang. Compile.

Det finns en del darius-spel som jag tycker är värda att provas. Darius Plus är en konvertering av Darius. Jag tycker att det är bra,väldigt snyggt och man slipper checkpoints iaf. Framför allt lite variation till de flesta andra shooters till enheten. Men segt powerup-system gör ju att autofire är att föredra. Super Darius är ytterligare en remake av Darius med lite bonus-bossar. Darius Alpha är en boss-rush, rätt sällsynt, men tyvärr är bossarna rätt tråkiga och man går ju miste om de vackra banorna. Super Darius II är en remake av Darius II, med remixat soundtrack. Det ska vara rätt bra, om än ganska olikt originalet, men jag har ännu ej spelat det.

Thu Jun 10, 2010 15:11
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]