It is currently Sat Jun 15, 2019 22:30

Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Spelat i veckan 13/6 
Author Message
Arcade Mode

Post Spelat i veckan 13/6
Så vad har ni spelat nu i veckan? Jag förlänger frågan, planerar ni att spela något speciellt nu i sommar?

Jag har spelat lite Vandal Hearts till psx, som för all del håller men inte känns så hett längre. Klarade Hydorah tillslut, grymt bra. Förra sommaren hade jag en skön Baldurs Gate 2 runda men just nu längtar jag mest till Civ 5, fan att dom inte kunde ha det klart nu till sommaren då man har lite tid över.
Förfäras i största allmänhet över den nya XCOM trailern.

Sun Jun 13, 2010 17:11
Profile
Batrider Mode

Post Re: Spelat i veckan 13/6
Jag har lirat gba-remake:n av Shining Force. Ändringarna från originalet är mest till det sämre (lägga till karaktärer som förstör balansen i spelet, lägga till pokemon-kort, och lägga till värdelös dialog, etc) men det är ändå ett kul spel.

Jag har lirat pc engine-spel på NDS; Aero blaster, Twin Cobra, Darius Plus, etc.

I sommar:

*Köra igenom en del Shining-spel, och en del Raiziing-spel, jag funderar lite på att göra nån youtube-serie med recensioner av dessa två serier.
*Köra igenom en del Darius-spel.
*Köra igenom lite gamla 8-bits klassiker via Nintendo DS-emulatorn.

Sun Jun 13, 2010 17:44
Profile
Arcade Mode

Det har inte blivit så mycket spelande, men väl ett par timmar Blur på 360. Tänk Mario Kart/Wipeout fast med PGR light-kontroller. Singleplayer-delen är bra efter att man tar sig förbi de första racen. Multiplayer med 20 pers som alla försöker ta ut varandra med allehanda skojiga powerups/vapen eller gammal hederlig prejning är hur bra som helst. Jag behöver faktiskt jämföra med Outrun 2 och Burnout 2 för att hitta något i samma klass. Livet känns bättre när man prejat in en motspelare i Hollywoodskylten. Rekommenderas :)

Sun Jun 13, 2010 18:37
Profile WWW
Arcade Mode

Jag har för många bollar i luften igen.

Morrowind - spelas igen, för 10:e gången, nu med målet att faktiskt klara ut det.
Terranigma - typiskt Quintet-spel. Engagemanget är lågt, men jag har disciplinen.
Dragon Quest 7 - lite långsam start, men känns som det kan vara ett av de bästa DQ-spelen.
MGS Peace Walker - main storyn var oväntat kort, men klart den mest välgjorda titeln till PSP.

*Visstja. Rätta takter DMC!

Sun Jun 13, 2010 22:00
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Raiden IV :) :shock: :cry:

Mamoru-Kun :) 8) :shock: :evil:

Bioshock :|

Voxbox wrote:
Terranigma - typiskt Quintet-spel. Engagemanget är lågt, men jag har disciplinen.

Först talar du illa om Illusion of Gaia och nu detta. Terranigma är ju ett av de finaste RPG som finns till SNES, handlingen/temat berörde mig faktiskt på riktigt back in the days. Tempot är lågt, men engagemanget är på topp borde det heta.

Mon Jun 14, 2010 21:04
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ]