It is currently Sun Mar 24, 2019 07:05

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Nästa generation? 
Author Message
Batrider Mode

Post Nästa generation?
Börjar det inte bli dags för en ny generation enheter snart?

Varje ny generation brukar ju komma ca var femte år. 360 har väl funnits 5-6 år nu tex. Nintendo ska väl komma med en 3D- DS. det hade varit kul med en ny SEGA-maskin igen, det ryktades ju om det ett tag. Inte för att SEGA är vad de en gång var, men för nostalgins skull iaf. Vad tror ni det blir för nyheter till nästa generation? Mer 3d-inslag även för stationära enheter?

Vilka "vann" egentligen den här generationen, Sony antar jag?

Wed Jun 16, 2010 22:37
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Post Re: Nästa generation?
E3 är ju igång nu. Har inte följt det med något intresse, men det verkar som dildoviftande a'la Wii är den "nya" grejen.

Enligt de här siffrorna tog Nintendo hemma förra generationen med dunder och brak: http://en.wikipedia.org/wiki/History_of ... generation)

Wii - 70.93 million
360 - 40.2 million
PS3 - 35.7 million

Det här kan mycket väl ha varit den sista generationen för min del. Det enda som gjort att jag ens äger en 360 idag är shmupsen, även om jag roat mig med några andra spel också är det inga spel jag köper en konsol för. Framtiden med 3D, handkontrollsviftande och digital distribution känns extremt avtändande.

Wed Jun 16, 2010 22:46
Profile
Batrider Mode

åh, fan det där siffrorna var lite annorlunda än vad jag hört. Trodde 360 hade floppat något, men det kanske bara var i Japan. Hur fan lyckades nintendo sälja så många Wiis?
Quote:
Det här kan mycket väl ha varit den sista generationen för min del. Det enda som gjort att jag ens äger en 360 idag är shmupsen, även om jag roat mig med några andra spel också är det inga spel jag köper en konsol för. Framtiden med 3D, handkontrollsviftande och digital distribution känns extremt avtändande.

Eller så sitter man där 2014 och håller tummarna att dodonpachi x ska bli regionsfritt.

Wed Jun 16, 2010 22:52
Profile
Arcade Mode

DMC wrote:
Börjar det inte bli dags för en ny generation enheter snart?

Näfan, det är ju inte förens nu som konsolernas sanna potential börjat tappats.

Billigast konsol säljer bäst. Plus att Wii fick folk som inte spelar TV-spel att tro att det var något för dom. Fast Nintendo spelar i en egen division numera. Sonys lyxiga next-gen var för dyr och fick en långsam start.

Jag tror det kommer ta minst 2 år innan nästa generation börjar utannonseras. Sony/MS har för mycket på gång med 3D och motion controllers just nu. Nintendo kommer lansera ny konsol när deras motion controller blivit utklassad, och de vill ha en del av 3D kakan.
Fast jag tror hela generationsgrejen kommer gå ur synk då Nintendo inte prestandamässigt konkurrerar med Sony/MS.

Wed Jun 16, 2010 22:56
Profile
Bäst på alla spel för alltid

DMC wrote:
åh, fan det där siffrorna var lite annorlunda än vad jag hört. Trodde 360 hade floppat något, men det kanske bara var i Japan. Hur fan lyckades nintendo sälja så många Wiis?

Image

DMC wrote:
Eller så sitter man där 2014 och håller tummarna att dodonpachi x ska bli regionsfritt.

Deathsmiles IV: Girl no puberty

Wed Jun 16, 2010 22:59
Profile
Batrider Mode

Allan Svensson hade ju lätt dissat de där onda företagen sony/microsoft och värnat om den traditionsenliga arbetaren Mario - så du har nog rätt.

Wed Jun 16, 2010 23:09
Profile
Arcade Mode

Hittar det inte nu men Kotaku hade någon serie om det där för inte så länge sen, och det verkar inte vara nått nytt på horisonten på länge om nu inte Nintendo hittar på något nytt, men som någon sa, dom kör ju sitt eget race ändå. Det finns ju någon ny xbox nu men jag har inte orkat läsa vad skillnaden.

Thu Jun 17, 2010 23:13
Profile
Batrider Mode

Nintendo 3DS verkar ju ändå lovande. Eller jag föll lite för hypen iaf. Jag tror dungeon crawlern Etrian Odyssey kommer göra sig riktigt bra i denna form av 3d. Kid Icarus verkar också spännande. Slutet av våren -11 är det tänkt att den släpps.

Annars verkade E3, jaja den var för en månad sen, mest bjuda på rörelsekänsliga kontroller, kinect, move och allt vad det hette. Wii-generationen lol.

Tue Jul 27, 2010 11:36
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]