It is currently Thu Jan 17, 2019 08:53

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Spelat i veckan 4/9 
Author Message
Bäst på alla spel för alltid

Post Spelat i veckan 4/9
* Disgaea - Hour of Darkness. Stabilt och trevlig strategi-rpg som faktiskt levde upp till hypen. Fanns en del sidequest som jag inte bemödade mig med, var inte så pigg på att lägga ner 20-30 timmar extra.

* Machinarium - Överskattat artsy-fartsy. Fin design (om än inte min kopp te) men ologiska och tråkiga pussel. Lagom längd dock, tog ungefär sju timmar allt som allt.

* Revenge of the titans - Bästa tower defense jag spelat på mycket länge, lämpar sig inte rikigt för längre sessioner dock.

* Söldner-X - började på det alldeles nyss. Ska bli intressant att sätta sig in i det på riktigt.

Sun Sep 04, 2011 19:11
Profile
Arcade Mode

Post Re: Spelat i veckan 4/9
Jamestown - Har verkligen kommit av mig. Känns som att jag skulle satsat på 1CCn innan STGT, medans jag fortfarande tyckte att spelets största problem var det stora hoppet i svårighetsgrad mellan näst svåraste och svåraste...

Mass Effect - Sen till partyt, men även fast jag är mainstream-hatare så tog det mig med storm. Finns för mycket skräpinnehåll dock, och småbrister som sakta tynger ner upplevelsen. Egentligen skulle man nog skita i alla sidequests, så man kommer igenom det med illusionen i behåll.

Team Fortress 2 - Ett jävla beroende, men har spelat mig less nu under helgen. När det är som bäst är det kanske det bästa som gjorts i genren icke-realistiskt-tävlingsbaserat-fps.

Sun Sep 04, 2011 21:36
Profile
Batrider Mode

Worms 2 Armageddon (X360). Väldigt bra och smått beroendeframkallande spel. Uppdrag 31-35 kvar, men det blir mest XBLA. Skittråkiga achievements dock.

Sun Sep 04, 2011 21:51
Profile
Arcade Mode

Voxbox wrote:
Mass Effect - Sen till partyt, men även fast jag är mainstream-hatare så tog det mig med storm. Finns för mycket skräpinnehåll dock, och småbrister som sakta tynger ner upplevelsen. Egentligen skulle man nog skita i alla sidequests, så man kommer igenom det med illusionen i behåll.

Då kan du se fram emot ME2, där sidequest-problemet åtgärdats.

Mon Sep 05, 2011 09:19
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ]