It is currently Thu Mar 21, 2019 05:29

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Spelade i veckan 23/10 
Author Message
åkte till Japan och köpte mus

Post Spelade i veckan 23/10
Ny vecka, nya spel!

Jag klarade av Shadow Complex, med 100% karta och 100% förmål, vilket gjorde slutstriden rentav patetisk. Tog 7-8 timmar totalt. Super Metroid tog mig 9 timmar första gången, dock inte med 100%, men ändå. Bra spel, bra längd.

Har spelat lite mer Zombie Panic in Wonderland, att låsa upp karaktärer görs uppenbarligen genom att spela igenom Story Mode flera gånger. Arcade Mode visade sig mest vara att man fick välja bana, och så fanns det en extra bana, men den är å andra sidan helt sinnessjuk. Har som max klarat typ 30% av den innan jag dog. Men jag tror det växer om man spelar två.

Köpte Guwange på XBLA, och tryckte häromdagen ur mig en 1CC på X360 Arrange Mode, även om sista bossens sista attack var ett miffo. Och lite mer DeathSmiles. Borde får Mushi Futari och Galuda II den kommande veckan.

Mer DeathSmiles, förstås. Det går sådär. Och scoring-systemet, som jag nu faktiskt fått förklarat för mig, verkar ju jobbigt. Kommer verkligen inte spela för score innan jag fått 1CCn, I vilket fall som helst.

Testat fler XBLA-trials: Scott Pilgrim vs. The World, Bangai-O Missile Fury, Castle Crashers och Guardian Heroes. Överväger att köpa allihopa. Fullkomligt älskar presentationen av Scott Pilgrim, trots att jag inte läst någon av serierna eller sett filmen. Bangai-O är alltid Bangai-O. Castle Crashers var skönt och känns som det kan vara skitkul i multiplayer, men Guardian Heroes tror jag behöver spelas i multiplayer för att vara riktigt kul. Tänker dock inte köpa något mer alls förrän jag fått hem min 250 GB X360-hårddisk, som borde dyka upp den kommande veckan.

Drog hem Aliens vs. Predator 2 och dess expansion, Primal Hunt, då vi hade tänkt lira lite online via hamachi. När jag och en dude testade kunde vi inte hitta varandras spel, dock. Drog igång singelspelar-kampanjen istället. Det är som jag minns det. Och det enda rätta sättet att spela är med skärmen som enda ljuskälla i rummet.

Testade som hastigast Star Control 3 som jag köpt från GOG.com, för att få en version som funkade. Trodde jag. Bliev lite besviken när det visade sig att det inte funkade så mycket bättre än jag antagligen själv kunnat fixa med DOSBox och originalskivan jag har. Hade kanske orkat bli lite irriterad om jag hade betalat mer än tre dollar. Köpte Total Annihilation och Total Annihilation Kingdoms på samma spelrea, men har inte installerat dem än.

Lite mer Twilight Princess har det blivit. Med betoning på lite.

Rätt bra spelvecka, här!

Sun Oct 23, 2011 12:13
Profile ICQ WWW
Post new topic Reply to topic  [ 1 post ]