It is currently Thu Jan 17, 2019 08:53

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Spelade i veckan 13/11 
Author Message
åkte till Japan och köpte mus

Post Spelade i veckan 13/11
Ja, jag fick ju hem min sticka. Så det är klart det har blivit en massa shmups!

Mushihimesama Futari och Espgaluda II, förstås. Och så DoDonPachi Daifukkatsu, som är bra, men jag tycker nog fortfarande at DoDonPachi är det bästa i serien. Muchi-Muchi Pork! är kul, och PinkSweets är riktigt kul - om Ibara var arvet efter Battle Garegga, så är PinkSweets sannerligen arvet efter Batrider. Riktigt gott Raizing-ös i Cave-förpackning.

Testade den med datorn också, givetvis. Fast jag fick bråka lite med den, insåg inte först att stickan inte mappas till standard-riktningar utan till POV-hat-riktningar, så Imperishable Night ville inte alls låta mig röra på mig utan Joy2Key. MAME var snällare, så det fick bli lite DoDonPachi och Armed Police Batrider. Använde stickan dessutom för att spela Sonic Generations, eftersom det har X360-kontroll-stöd, men jag har inte USB-mottagaren. Det funkar, men är inte optimalt, eftersom stickan fortfarande bara är digital. Men ett kul spel är det - ett riktigt Sonic-spel! Classic-banorna är roligast, men Modern är också kul.

Köpte Scott Pilgrim vs. The World på XBLA eftersom det ärr halva priset för guldmedlemmar den här veckan. 400 MSP (och 160 för en extra karaktär om man vill. Köpte den eftersom jag hade poäng och inte har något emot DLC som faktiskt är nya grejer. Den dagen jag köper rent kosmetisk DLC ger jag er tillåtelse att skjuta mig). Gott arkadigt beat 'em up-ös. Svårt på sina ställen, men lär bli roligare i multiplayer. Måste bara hitta folk att lira med. (fast nu fick jag precis reda på att det inte har online-multiplayer. Vad fan?) Lirar det också med stickan. För att jag kan.

Sun Nov 13, 2011 20:50
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

Post Re: Spelade i veckan 13/11
DoDonPachi Dai Fukkatsu 1.5 och Black Label och lite Earth Defense Force har inte haft mycket tid på grund av tentor, min skit glocalnet internet som verkar dö varje 20:e minut hjälper heller inte mycket när det gäller score attack jävla skit bolag....

Mon Nov 14, 2011 00:03
Profile
Arcade Mode

Post Re: Spelade i veckan 13/11
Fortsatt med RayStorm, men presterar ganska ojämnt. Vet inte om det är minnet eller reflexerna som behöver övas.

Fast numera är det såklart Skyrim för hela slanten.

Tue Nov 15, 2011 03:50
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]