It is currently Tue Mar 26, 2019 14:20

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Spelat i sommaren 2012 
Author Message
Batrider Mode

Post Spelat i sommaren 2012
Vad har ni spelat/planerar att spela i sommar?

Just nu spelar jag igenom Mega Man-serien till NES via DS-emulator. Framme vid 5:an just nu. Samma koncept om och om igen men de är bra ändå. Jag gillar kanske inte mega bustern som de introducerade i fyran, och dust man måste ju vara en av de sämsta bossnamnen?

Det kan nog bli några utvalda Castlevania-spel efter MM-serien, jag harju ej spelat SOTN än, så det ligger nog högst upp.

Sen har jag börjat spela Soukyugurentai, och det tänker jag lägga många timmar på nu. Varierar det med lite Darius Gaiden (båda Saturn). Jag ska välja ny rutt i Darius Gaiden och på så sätt försöka höja mitt poängbästa, och när det gäller Soukyu ska jag träna upp mig på de sista två banorna. Sen har jag planer på att lira lite Batrider på pcb men väntar på en kabinett som dröjer. Funderar på att spela lite i mame så länge för att kunna leka med rankmätaren som nimlitz har hackat. That is all, folks.

Sun Jul 15, 2012 10:42
Profile
Arcade Mode

Post Re: Spelat i sommaren 2012
Jag har kört lite allt möjligt. Super Mario 64 och Mario Kart 64. Alltid gillat det första men aldrig klarat det, aldrig gillat det andra men aldrig klarat det.

Körde igenom Mad Maestro! som jag tyckte såg ganska intressant ut men det var ingen större hit tyvärr. Underligta system gjorde mig nästan förvirrad. Nästan.

Började på Project Zero-serien och det ser ju skapligt lovande ut. Små skrämda flickor som inte vill röra på sig och sexiga spöken med massor av armar och repen är redan på plats. :3

Även kört Ganpuru: Gunman's Proof som var lite småkul fram till sista borgen där safe-spots fanns överallt. Inte så kul när sista bossen är den enklaste p.g.a. dåligt designade patterns. Mono var en cool dock.

Just nu spelar jag Bishoujo Senshi Sailor Moon: Another Story då jag vill slöspela ett RPG. Det är klart sämre än vad jag trodde att det skulle vara men skam den som ger sig.

Sun Jul 15, 2012 13:44
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Jag jobbar mig igenom den där högen spel jag har.

Bionic Commando Rearmed, Bionic Commando Rearmed 2, Kirby's Epic Yarn och Brütal Legend har klarats av, härnäst tror jag jag ska ge mig på Muramasa - The Demon Blade.

Spelar för närvarande även Mario & Luigi - Bowser's Inside Story, och via DS-flashkort, Kirby Super Star Ultra, Scurge Hive och Chrono Trigger bland andra.

Har dessutom spelat igenom Akumajou Densetsu, med alla karaktärer, samt Rockman 4 Minus Infinity, ett tekniskt mycket välgjort hack med många fina idéer som dock fallerar en del på onödigt uppskruvad svårighetsgrad. Håller på att dra igenom Pokémon Snap igen, och så köpte jag Devil May Cry HD Collection - men det får vänta!

Mirror's Edge och Ōkami (och sedan Ōkamiden) står även på listan. På XBLA och VC har jag dessutom saker såsom Sonic Adventure, Bangai-O Missile Fury, F-Zero X, Kirby 64 och Sin & Punishment... och Sin & Punishment: Successor to the Skies till Wii, men jag tänkte spela igenom ettan först. Det är svårt.

Sun Jul 15, 2012 14:50
Profile ICQ WWW
Bäst på alla spel för alltid

Sista veckorna har det blivit:

* Final Fantasy: Crystal Chronicles
Började som en småcool dungeoncrawler med FF-stuk. Slutade med repetitivt gameplay och seg slutboss.

* Superbrothers: sword and sworcery EP
Snygg yta, lamt spel.

* Warcraft 1: Orcs and humans
Kul, fast hopplöst primitivt. Mer kuriosa än rolig spelupplevelse.

*Vigilance on Talos V
Helt ok Metroidklon.

Lite osäker på vad jag spela nu. Kvinnan ockuperar TV:n med Tales of the Abyss så det får blir antingen pc, emulator eller arkad. Väger lite mellan Gigantic Army, Age of empires eller Police quest.

Sun Jul 15, 2012 17:43
Profile
Arcade Mode

Håller faktiskt på med Tales of the Abyss jag också. Förvånansvärt bra spel. Eller, handling och karaktärer iallafall, striderna och runtspringandet är ganska lamt.

Hoppas spela mindre emulerade klassiker och istället beta av de hundratals grejorna jag har till PS3/Steam nu under semestern.

Sun Jul 15, 2012 22:28
Profile

Högen fortsätter minska. Klarade av Muramasa - The Demon Blade, och det var riktigt jävla bra - antagligen det snyggaste jag spelat på Wii. Drog dessutom igenom Mirror's Edge, och det var lite av en besvikelse. Har nu satt igång med Ōkami. Egentligen har jag fyra slut till att spela fram i Muramasa, men det för vänta, eftersom PS2an har fått komponentingångarna nu.

Mon Aug 06, 2012 13:37
Profile ICQ WWW

Ja, så var sommarn slut, i alla fall för Kenny - i morgon börjar allvaret (även om jag på grund av en inställd kurs följt av minipanik och frågetecken angående reservplaceringar inte är hundra procent säker på exakt vad allvaret faktiskt kommer innefatta, men ändå).

Och så mycket mer än jag redan skrivit i tråden har det inte blivit, eftersom STGT tog upp massa tid. Inte på långa vägar färdig med Ōkami än - det verkar vara ett långt spel, på gott och ont - men Bionic Commando hann dras igenom. Så värst långt var det välan inte, men väl värt 49 spänn.

En god spelsommar var det! Så nu blir väl målet att avverka fler speltimmar än jag köper på mig innan nästa lov där jag får massa tid att spela.

Sun Sep 02, 2012 15:52
Profile ICQ WWW
Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]