It is currently Tue Jun 25, 2019 09:35

Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
DoDonPachi Dai-Ou-Jou + BL 
Author Message
Pervert bastard

text.

I vissa situationer måste du använda dig av en hyper för att inte bryta chainen men lycka till ;)

Thu Feb 08, 2007 22:06
Profile ICQ
let's eat carrots together

Tycker själv det låter lite meningslöst att ignorera spelets största nyhet och innovation över föregångaren, tillika ett av spelets största poängsystem, men det är ju individuellt. Man kan ju spela Garegga utan att plocka medaljer och suicida och Espgaluda utan att använda Kakusei-läget också om man vill det.

Fuck, samtidigt som det där var de mest vettiga orden jag hörde idag kändes det som om jag fick en yxa i skallen på samma gång, jag blir väl tvungen att anpassa mig och köra med hyper iaf om jag vill komma någonvart i spelet ändå då. Men det känns trist att... ja att det inte finns någon annan väg, att man måste spela som alla andra. Då blir det ju memorizing av hela grejen, man blir ju egentligen låst till en väg genom spelet men det stämmer ju hela caves katalog egentligen, vilket gör mig fruktansvärt plågsamt medveten om:

Det här kanske inte är något för mig. Vilket gör frutkansvärt ont då jag är förälskad till döds med spelets underbara artwork design, banor och den underbara musiken, att behöva lämna det för att jag inte tycker om spelsystemet DET känns trist, jag tänkte länge att vi sluppit ifrån den typen av spelande sedan R-type tiden var över men det är vi ju inte egentligen, det finns en "perfekt väg" och det är i slutändan mot den som alla vandrar mot, och därmed i slutändan spelar likadant.

Nu är jag mycket medventen om att det inte kommer bli så någon gång och spelare kommer spela olika iaf men teorin känns trist för mig iaf, jag borde kanske plocka upp Garegga igen, jag vill tycka att det inte riktigt är lika kraftigt präglat som det här på sättet att det är en rutt man ska spela och vissa saker man ska göra men det är det ju egentligen. Och iom att jag vägrar suicida i det så har jag ju redan gjort det du pratar om i citatet. Skitit i systemet igen.

Åh vad less jag blir, och vilken skit jag skrivet. Förlåt för off-topic, ska se fall jag kan lära mig uppskatta Hyper systemet iaf. För oavsett hur kul jag tycker ett shoot'em up är så är det som driver mig vidare tanken på att en gång få ligga överst på listan, men det kommer jag ju inte göra så länge jag skiter i systemet. Det är väl min fåniga strävan efter att göra tvärt emot alla andra och ändå lyckas som skitit ihop sig totalt ännu en gång bara.

Edit. FAN vad emo det börjar låta om mig då, skit i det. Jag får sitta och svära för varje hyper jag måste använda helt enkelt, men jag ska fan ha reda på vad den där +X(där X står för 1 till 5 beroende på hur många hyper stenar du har efter dig) grejen betyder först.

Thu Feb 08, 2007 22:17
Profile
White pepper ice cream

Ja, det ligger mycket i det du skriver. Shooters är fortfarande rätt så mycket R-Type och antingen gillar man det eller så gillar man det inte. Raizings poängsystem är ju lite mindre strikta än Cave, men ändå finns det ju grejer som memorering av hemligheter, lära sig bossmönster, suicida innan extend och liknande som låser en vid en speciell spelstil om man vill kamma hem de stora poängen.

Men sedan får man ju som sagt själv välja hur man vill spela. Om hypers inte är något för dig kan du ju alltid begränsa dig och bara tävla mot dig själv. Tycker inte att du ska ge upp spelet bara för att du inte gillar hyper-konceptet. Och det lär som sagt dröja åtskilliga månader innan du kommer upp i den nivån så att du måste memorera hela spelet och låsa dig vid den perfekta vägen för att slå HS.

Lite on topic också kanske:

ERI - 32,892,890 - A-E - 1-3 - 562 Hits - Gakidou

Image

Enda gången jag lyckats hyfsat bra med chainen på första banan (dock inte hela som synes).

Thu Feb 08, 2007 23:05
Profile
White pepper ice cream

ERI - 61,526,120 - A-E - 1-5 - 974 Hits - Gakidou

Image

Blev tvungen att koppla in PS2:an och köra lite DOJ efter att ha sett filmerna från det nya spelet, och det gick ju riktigt bra.

Mon Feb 18, 2008 00:14
Profile
Very Easy Mode

Post Re: DoDonPachi Dai-Ou-Jou
Dags att bidra på denna lista,suger i och för sig på detta,men ändå.

DN - 23 038 270 - A-L - 1-4 - 513hits - Dstar

Sat Nov 14, 2009 18:00
Profile
Superhuman Mode

jag har uppdaterat med din score.
men Tvspelsfreak har inte varit inloggad sen 6:e maj 2008, så det kanske är dax att starta en ny lista.

Sat Nov 14, 2009 20:33
Profile WWW
Superhuman Mode

bump för att Kenzilla och jag ska spela detta på fyllan snart.
nån som har koll på om det är nån skillnad på pcb och xbox360?

Sat Aug 13, 2011 22:05
Profile WWW
En jävel på shooters

Skall vi ha med det här i listan också?

DoDonPachi Dai-Ou-Jou BL (Mame)
JAV - 75,234,250 - A-E - 1-A - 729 Hits - Javel

Trodde man fick komma till andra loopen by default på Black Label men spelet tog slut efter första :/ Kanske råkade trycka 1-loop game i början av misstag?

Märkte ingen jättesstor skillnad mot White Label (förutom lite mildare rank och lite mer slowdown på tredje banan möjligtvis) fast jag är inte så insatt i Dai-Ou-Jous system heller.

Tue Sep 13, 2011 22:29
Profile
En jävel på shooters

edit, ny poäng:

BL:
JAV - 111,882,200 - A-E - 2-3 - 590 Hits - Javel

Image

Thu Sep 15, 2011 00:13
Profile
En jävel på shooters

BL:
JAV - 154,623,990 - A-E - 2-2 - 776 Hits - Javel

Andra loopen är en sådan oerhörd adrenalinrush och banorna är faktiskt riktigt överkomliga (bossarna är värre).
Skitkul spel!

Mon Sep 19, 2011 14:57
Profile
Arcade Mode

Besten har vaknat igen :D

Mon Sep 19, 2011 21:28
Profile
Batrider Mode

Bra jobbat med första loopen, Javel!

Fri Sep 23, 2011 22:09
Profile
Arcade Mode

DoDonPachi Dai-Ou-Jou BL (Mame)
CHU - 54,084,000 - B-S - 1-A - 475 Hits - Balder Strååt

Det här var enklare än jag trodde och jag vet att jag haft högre scores men skitsamma. Efter att ha fått 4 game overs på 1-5 bossen med Exy så tänkte jag att bombspammande kunde hjälpa

Mon Dec 17, 2012 16:21
Profile
dansbandspimp

Post Re: DoDonPachi Dai-Ou-Jou + BL
Ingen aning om någon fortfarande lever häromkring, men ifall det råkar vara så har jag en ny Black Label-score att bjuda på, och bättre ska den bli.

Dai-Ou-Jou Black Label (MAME)
NER - 164,771,270 - A-E - 1-4 - 2155 Hits - Nerothos

Image

Fri Feb 07, 2014 14:52
Profile WWW
En jävel på shooters

Post Re: DoDonPachi Dai-Ou-Jou + BL
Välkommen tillbaka! Det är väl jag och DMC från det gamla gardet. Resten är väck.

Thu Feb 20, 2014 20:23
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2