It is currently Mon Jun 17, 2019 10:28

Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Batsugun 
Author Message
Batrider Mode

Synd bara när 1cc och poängbästa inte nås samtidigt, man vill ju slå två flugor i en smäll ju. 8)

Noterade du för övrigt den tunga poängen från DEL på shmups?
99,999,990

Tue Sep 05, 2006 19:08
Profile
En jävel på shooters

Grattis till 1cc i special, Javel!
Synd bara när 1cc och poängbästa inte nås samtidigt, man vill ju slå två flugor i en smäll ju. 8)

Tackar! Jag visste att en ALL förmodligen inte skulle leda till någon höjdarpoäng, var skönt att ha det ur världen bara. Är jävligt nöjd med att ha kommit igenom det faktiskt... :)

DMC wrote:
Noterade du för övrigt den tunga poängen från DEL på shmups?
99,999,990

Mmm, killen susar igenom spelet med flera skepp över samtidigt som han utför St4 & St5-tricket på alla loopar. Det är inte vettigt.

Tue Sep 05, 2006 19:26
Profile
White pepper ice cream

Spelat lite ikväll. Finns det något poängsystem bortsett från gris-skiten (som jag vägrar börja med)? Vad är det för trick ni pratar om på fjärde banan? Och vad är det egentligen för skillnad på arkad- och specialversionen av spelet bortsett från att färgerna är annorlunda och att att det tydligen finns flera loopar? Nå, ett charmigt spel verkar det hur som helst vara.

Wed Mar 28, 2007 23:40
Profile
En jävel på shooters

Lite svårt att utförligt beskriva stage 4-tricket men i korthet går det ut på att du hos fjärde bossen väntar tills båda raderna är helt fyllda med tanks (du får alltså inte skjuta nånting under tiden) sen bombar du dem och får massiva poäng. Upprepa.

Det är väldigt, väldigt svårt. Finns en video på superplay som skildrar metoden, tror att den är från special editions fjärde loop. Där ser du även de två tricken man kan utföra på femte banan.

I specialversionen har du även en sköld vilket du säkert har märkt. Förutom det och looparna så är metoden för att få fram grisarna lite annorlunda. (minns inte exakt hur, men det är inget fånigt macro iaf, ngt mer logiskt) IMO så är Special Version hundra bättre än orginalspelet, jag hade fantastiskt kul med att försöka luska ut ett sätt att handskas med suicide-kulorna på tredje och fjärde loopen. På ngt vis känns det som det ultimata "in the zone"-spelet.

Wed Mar 28, 2007 23:56
Profile
Batrider Mode

Vad gäller originalversionen skulle nog jag först sikta på att klara spelet innan jag gör tricket på fjärde banan. Det kan nog lätt bli en hög irritationsfaktor annars.

hmm, har själv inte pallat att "seriöst" lira specialversionen, håller dock med om "in the zone"-känslan Javel beskriver. Blir allt mer sugen faktiskt... :)

edit ang. tricket får man skjuta en hel del grejer för att göra det lättare för sig, jag minns bara inte vilka. vad man skjuter och vad man sparar lär ju däremot påverka potentialen i poängkällan. Experimentera dig fram...

Thu Mar 29, 2007 07:51
Profile
Batrider Mode

. Finns det något poängsystem bortsett från gris-skiten (som jag vägrar börja med)?

Yea, samlar du dem som visas här nedan utan att dö på banan får du extra poäng i slutet av den. Dör du däremot på banan, räknas bara dem som du plockat efter det att du dog. Sen går det att mjölka vissa fiender på experience bland annat de som skjuter raketer på första banan, men i praktiken ger det inget tyvärr. Det hade Toaplan kunnat utveckla till något riktigt bra, tycker jag. Nu är hela experience-grejen ganska intetsägande tyvärr.
Image

...och när det gäller grisarna är det bara att freestajla när du skjuter sönder que-byggnaderna. De är inte direkt strikta med kontrollen där. Snurra runt lite extra vid de ställena och ta det som en bonus om grisfan dyker upp. Den inställningen skulle jag ha.

Thu Mar 29, 2007 19:45
Profile
White pepper ice cream

Tack för infon! Ska definitivt fortsätta spela Batsugun någon gång, problemet nu är bara att vilken shooter jag än spelar önskar jag att det istället skulle vara ett Yagawa-spel.

Fri Mar 30, 2007 00:57
Profile
White pepper ice cream

Gakidou - 1,688,550 - 4 - Beltiana

Image

Jävlar vad svår fjärde bossen är.

Mon Apr 02, 2007 22:38
Profile
Batrider Mode

Uppdaterat, jag tog mig friheten att ändra nicket till ERI, antar att det är ok.

Tue Apr 03, 2007 07:06
Profile
White pepper ice cream

Tue Apr 03, 2007 08:37
Profile
Very Easy Mode

Inga höjdarpoäng...men.
Ska försöka bättra på lite. :wink:
Image

Sat Feb 16, 2008 18:30
Profile
Batrider Mode

Välkommen till Batsugun-tråden och gratulerar till 1CC:n! Köpte du det inte alldeles nyss?

Sat Feb 16, 2008 18:57
Profile
Very Easy Mode

Välkommen till Batsugun-tråden och gratulerar till 1CC:n! Köpte du det inte alldeles nyss?

Tack. :)
Haha!
Jo, fick det i torsdags.

Sat Feb 16, 2008 21:44
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Post Re: Batsugun
DRF - 1,656,845 - 4 - Beltiana

Först tyckte jag att det var alldeles lamt, new-school och inte alls kändes som Toaplan. Sen kom det två flygplan bakifrån på stage 4 och sköt mig i ändalykten. Då smälte mitt hjärta<3

Mon Aug 03, 2009 16:55
Profile
Bäst på alla spel för alltid

Post Re: Batsugun
DRF - 1,966,560 - 5 - Beltiana

Taktik mot Jupiter efterlyses, som det är nu bombar jag bara sönder den.

Thu Aug 06, 2009 23:52
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next