It is currently Fri Mar 22, 2019 18:23

Post new topic Reply to topic  [ 256 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next
Batrider 
Author Message
Arcade Mode

Post Re: Batrider
Nice att ta en paus från spelet, körde det igen idag för första gången på länge och fick en ny high score. Jag missade så sjukt mycket poäng så jag vet inte hur det gick till egentligen. Skulle bytt Maria mot ett Garegga-skepp för båda gångerna jag bytte till Maria så bara dog jag direkt :lol:

Advanced
Balder Strååt - 6,901,000 - stage 6 - Strawman (C), Miyamoto (C), Maria (C)

Thu Jul 12, 2012 21:04
Profile
Arcade Mode

Advanced
Balder Strååt - 7,741,000 - ALL - Strawman (C)

Alltså de här Raizing spelen är inte alls svåra 1cc:a det svåra är att faktiskt få höga poäng i dom (och det kommer jag nog försöka med mer seriöst förr eller senare)

Fri Nov 30, 2012 14:15
Profile
Arcade Mode

Normal
Balder Strååt - 8,210,230 - ALL - Flying Baron (S), Strawman (A), Car-Pet (B)

Advanced
Balder Strååt - B,532,380 - stage 9 - Flying Baron (S), Strawman (C), Car-Pet (B)

Special
Balder Strååt - 6,130,980 - stage 14 (Discharge) - Flying Baron (S), Strawman (C), Car-Pet (B)

Tog en liten knuff för att få mig att köra det här fantastiska spelet igen. Det här fantastiska jävla SKITspelet, menar jag :wink:

Sun Sep 08, 2013 17:16
Profile
Arcade Mode

Här kommer två scores till. Special suger fortfarande men är ganska nöjd med min Advanced score, vill förbättra men vettefan hur det ska gå till. Ranken blev helt galen. Tyvärr kom jag inte ens till Discharge den här gången. Det finns inte en chans att jag kan klara Discharge med denna rank, så jag vet inte riktigt hur jag ska öka min poäng speciellt mycket mer. Visst tappade jag medaljkedjan i Zenovia City, och visst vägrade idiotiska Bashi 2 att ge mig missiler som vanligt, men annars gick det skitbra. Båda ninjorna gav mig bomber, Strawman var vid liv efter Blunt, Hade flera bomber att använda på BH MK2 så jag hade typ 9 mille i början av Zenovia City. Nästa steg vore möjligtvis att försöka klämma in Bashi R och Glow Squid, men alltså, jag kan inte se hur jag ska kunna klara rubbet om jag inte lär mig sänka ranken lite. Så det är väl det som gäller!

Advanced
Balder Strååt - C,771,230 - stage 9 - Flying Baron (A), Strawman (C), Car-Pet (B)

Special
Balder Strååt - 6,918,180 - stage 16 (Discharge) - Flying Baron (A), Strawman (C), Car-Pet (B)

Mon Sep 09, 2013 16:15
Profile
Arcade Mode

Grymt kul att det går så bra i Batrider!
Ska börja lira det lite mer. Kommer ha lite tid nu i höst. Ser ganska så lugnt ut på jobbet.
Postar här när jag har en bokstav.

Kör med Miyamoto (C), Strawman (B) och Flying Baron (A).
Försöker trigga alla bossar.
Gör du detsamma?

Mon Sep 09, 2013 20:09
Profile
Arcade Mode

Alla utom Glow Squid och Bashi R, men jag tänker nog börja brottas med dom också.

Mon Sep 09, 2013 21:20
Profile
Batrider Mode

Wow, grymt! En boss till så knäcker du min poäng, en ALL så har du Plasmos rekord.

Quote:
jag kan inte se hur jag ska kunna klara rubbet om jag inte lär mig sänka ranken lite.
Det som hände mig efter att jag gick från normal till advanced, ranken var omöjlig på sista 2 banorna, och för att sänka ranken la jag om strategin helt men då körde det ihop sig med att trigga alla extrabossar och så brukade rundorna sluta på andrabanan för att jag körde på sista livet och var ovan med annorlunda karaktärssetup och så lessnade jag. Börjat lirat nu igen dock, får se om jag orkar hänga kvar den här gången. Enklare, och just nu roligare, att bara slå medaljer i brave blade.

Mon Sep 09, 2013 23:25
Profile
Arcade Mode

Advanced
Balder Strååt - E,012,610 - ALL - Car-Pet

Special
Balder Strååt - 8,421,830 - stage 15 (Discharge) - Flying Baron / Grasshopper / Car-Pet

Advanced är nog min bästa run i ett icke-touhou STG. Hade hoppats förbättra mer med mitt nya team men har börjat bli less på spelet nu. Bästa än sålänge var ett idiotiskt game over precis innan Grubby, men jag hade inte ens ett B där, och går nog att anta att jag inte kunde aktivera både Glow Squid och Bashi R. Tar minst ett par månaders paus innan jag försöker igen, eller hur lång tid det nu kan behövas... men en dag ska spelhelvetet minsann falla. Begär inte mer än ett G!

Special är extra jobbigt för att man måste hoppas att bossarna ger extends. Har varit på god väg till ett A i special men icke.

Kul bonus: hade en ganska bra run med Car-Pet solo i Special Course. hade en No Miss/No Bomb Bashi R, men fick game over på Discharge, var nog bara sekunder ifrån att vinna... Har för mig att jag hade 7,2 miljoner, så hade haft 7,7 med en 1cc

Sat Sep 14, 2013 16:48
Profile
Batrider Mode

Lyfter på hatten!
Jävligt imponerande poäng med bara en karaktär. Vid nästa STGT hoppas jag du väljer Team Sweden för touhou-lagen. :wink:

Sat Sep 14, 2013 19:31
Profile
Arcade Mode

Tack. Älskar Car-Pet, önskar jag kunde fortsätta köra med endast henne men vill man ha höga poäng så är det en bra idé att ha ett team!

Ang. STGT, jag såg faktiskt riktigt fram emot det, för jag känner att jag kommit ganska långt som en spelare det senaste året och jag hade redan ett lag... men eftersom det inte blivit något STGT så vet jag inte om vårt lag ens är stabilt längre. Är det dock det om det någonsin blir ett STGT så får jag nog tacka nej till Team Sweden

Sun Sep 15, 2013 06:32
Profile
Arcade Mode

Ursäkta dubbelpostandet.

Normal
Balder Strååt - 9,187,880 - ALL - Strawman / Flying Baron / Car-Pet

Quote:
I told myself I'd give this game a break, but I just had to play it, and what a sad way to lose a run. Died with Strawman on Blunt, so no Sobut or Envy for me. Early game was quite weak too, I really should be getting an A in this. So sad, when Bashi 2 finally gave really good RNG, missiles all over, I screwed it up!

Replay till shmupmame 4.2: http://www.mediafire.com/?xhjbx8lx8tedbmc

Sun Sep 15, 2013 14:57
Profile
Arcade Mode

Advanced
Balder Strååt - E,968,310 - ALL - Car-Pet

Denna rundan spelades live: http://www.youtube.com/watch?v=IQAGe9Eo1rg

Och vad kan jag säga? Inte så pjåkigt för en solo Car-Pet runda, men sen jag fick denna har jag endast lirat med Teams. Bästa med Team än sålänge var ett D på Glow Squid. D.v.s, riktigt kasst. borde ha mycket högre där.

Sun Oct 20, 2013 07:25
Profile
Arcade Mode

Normal
Balder Strååt - B,138,420 - ALL - Car-Pet / Flying Baron / Strawman

Ett C vore nog inte så svårt egentligen, och D eller E går också. Är mest att sköta bossarna bättre för min del. Kasst mjölkande mot Boredom, Bashinet, Bazzcok, Gob-Robo, mjölkade ej ninjorna och misslyckades med att mjölka Blunt. Så förlorade minst sagt mycket poäng bara mot bossarna. Tur att Bashi 2 gav mig en jävla massa missiler! Kör hellre Advanced i vilket fall som helst.

Advanced
Balder Strååt - F,599,160 - ALL - Car-Pet

Med tanke på att Solo Car-Pet typ inte kan få mer än 21-22 mil så var det här väl hyffsat, men vet mycket väl att jag skulle kunna få ett 17 (H) med Car-Pet. Fortfarande inte lyckats fixa en bra team-runda men jag kör inte det här spelet längre, ha

Sun Jan 12, 2014 17:48
Profile
Arcade Mode

Image

Advanced
ERM - B,187,620 - 8 - Miyamoto (C) / Strawman (B) / Flying Baron (A) - PCB

Sjukt kul spel. Behöver verkligen sätta mig in i det mer när tiden finnes.

Tue Apr 29, 2014 15:32
Profile
Arcade Mode

Spelade en credit innan jag gick och lade mig och fick detta:
Image

ERM - D,353,110 - 8 - Miyamoto (C) / Strawman (B) / Flying Baron (A) - PCB

Kom till sista bossen som jag inte har övat öht. och fick således storstryk!

Sat May 24, 2014 23:29
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 256 posts ]  Go to page Previous  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next