It is currently Wed Jan 16, 2019 16:24

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Great Mahou Daisakusen - Are you Great? 
Author Message
let's eat carrots together

Post Great Mahou Daisakusen - Are you Great?
Image

För att låsa upp de fyra bonus karaktärerna så sätt i ett mynt och tryck upp(x2), vänster, ner(x2), höger, A, B, A, B, A, Start

Skapa den här mallen att posta efter:

Nick(3 karatärer lång) - stage - score - item(max 108) - karaktär

ex.

MIK - 1 - 0,999,666 - 88 - Chitta

Today's Heroes

01. VOX - 5 - 5,113,680 - 65 - Karte
02. DMC - 5 - 3,959,900 - 60 - Grimlen
03. CHU - 5 - 3,570,510 - 68 - Karte
04. ZNG - 4 - 3,354,650 - ? - Karte
05. MOK - 4 - 2,888,330 - 51 - Miyamoto
06. VOX - 3 - 2,269,470 - 53 - Karte
07. BHL - 3 - 1,891,340 - 52 - Karte
08. JAV - 4 - 1,437,130 - ? - Miyamoto
09. TRP - 3 - 0,998,619 - 35 - Miyamoto
10.

Last edited by Mikoto on Tue Feb 15, 2011 21:09, edited 20 times in total.

Mon Feb 12, 2007 00:34
Profile
Batrider Mode

Ok heh, jag fattar ju ingenting av det här... plockade nån sandal och så.

Edit (frågetecken på items, men låt det va noll):
DMC - 3 - 0,695,690 - 0 - Grimlen

Mon Feb 12, 2007 13:11
Profile
Midnight sleazy

Okej, verkar rätt så invecklat det här, men tror jag lyckats lista ut litegrann iallafall:

*Röd magi gör mer skada på blåa fiender, och tvärt om. Blå magi blockerar blå magi, och tvärt om.

*Beroende på hur pass uppladdat charge-shot är får man olika stora items. Hög level = större items och mer poäng. Nyckeln till poäng verkar dock vara att samla kompletta "sets", ett item av varje storlek i en kategori (åtta per kategori?). Lyckades samla på mig hela food-settet på första banan, men märkte knappt någon skillnad i poängen (typ 50,000?). Hur många magic powerups man samlat på sig verkar inte spela någon roll, dock verkar färgen på magin göra det. Håll inne start ett par sekunder och tappa shot för att få fram items-lista (du måste ha plockat upp något för att kunna få fram den).

* Finns en del hemliga items, de jag lyckats plocka var värda 100.000 pts.

KLOV wrote:
Legend Items

* Legend Sword - Beat the Stealth Dragon with at least four bombs in reserve.
* Legend Shoes - Beat the Turtle-tank (not the type appearing at the beginning of stage three -- in the game, there are five of the type you DO want) by level-8 charge shot with at least four bombs in reserve.
* Legend Shield - Beat the Chestmonster with at least four bombs in reserve.
* Legend Armor - Beat the Turtle-tank (of the type that DOES appear at the start of stage three; there's two in the game) by level-8 charge shot with at least four bombs in reserve. You can also get it by destroying the "throne-battery" which is placed in front of the coliseum at the final stage.
* Legend Helmet - Beat the battery (which fires four red bullets) which is placed at the center of Busturtle-R in the sixth stage by charge shot, and do not use any bombs between Busturtle-R's appearance and this action. This will be rather difficult with Solo-Bang, Karte, Gain, Chitta, or Birthday.

Capcom Items

* Pinwheel - Charge shot the Goblins which appear at the start point of the first stage with an empty bomb meter (i.e. the gauge right below your charge shot meter).
* "Mobichan" - Destroy the side drill which shoots a fan of bullets by charge shot in the third stage with an empty bomb meter.
* Holstein - Beat the Ice Serpent by charge shot in the fourth stage with an empty bomb meter.
* "Takenoko" - Destroy the drill of the Excavator Tank in the fourth stage with an empty bomb meter.
* Dragonfly - Destroy the first part of the recessed tank deck in the third stage by bomb. It's also somewhere in the first stage.

Fairy Items (Note: In all cases, you need to destroy the target(s) with a single level-6 or greater charge shot.)

* Wood Fairy - Destroy the tail drill of the Busturtle in the first and sixth stage.
* Wind Fairy - Destroy both propellors of Dratrion at the end of stage two.
* Earth Fairy - Destroy the battery which is placed at the stomach of Dribling (stage three boss) and/or Dribling-R (second stage six mid-boss) by charge shot (as far as I can tell, the targets are the two elemental cylinders on Dribling's back).
* Water Fairy - Destroy Cypider's abdomen at the end of stage four by charge shot.
* Fire Fairy - Destroy the last phase of Infernon at the end of stage five or the first phase of the last boss, Gigaface by charge shot.

Jewels

* Ruby - Have at least three levels each of shot and magic power, kill Busturtle with a level-5 charge shot.
* Emerald - Have at least four bombs, kill Dratrion with a level-5 charge shot.
* Crystal - Same conditions as the Emerald, but do it to Dribling.
* Pearl - Like the Emerald and Crystal, but you need to kill Cypider, and you want to use a level-1 charge shot (maybe it just means any charge shot...I'm not sure...).
* Diamond - Actually, you do not kill a boss to get this. Four bombs at least, level-1 charge shot, destroy both side-heads of Infernon (or, at least, the sections the heads WERE attached to) with that charge-shot active.

*För att krångla till det ännu mer så har jag upptäckt något slags multplier-system. Vet inte hur man aktiverar det, men poängen steg FORT den gången jag lyckades (ca 1,5 m i mitten på andra banan, glömde att spara poängen). Fick 2x multiplier på en bunt 10k-medaljer samt en på 100k.

Mon Feb 12, 2007 13:36
Profile WWW
Batrider Mode

Intressant läsning, en del som klarnade lite iaf. Bra jobb där, zinger. Men jävlar vad spelet skiljer sig från tidigare i serien. Det trodde jag inte.
Tyvärr hinner jag nog inte lägga så mycket tid på det i veckan, men nån gång framöver helt klart.

Mon Feb 12, 2007 14:13
Profile
let's eat carrots together

Bara jag som tyckte spelet var rätt svårt? Sadisten i mig njuter iofs av det... Ska spela lite mera jag med, känns som om det här kommer kräva en del tid iaf.

Mon Feb 12, 2007 14:28
Profile
Arcade Mode

Tue Feb 13, 2007 18:04
Profile
Midnight sleazy

Bossarna är löjligt svåra, sprutar ut massor av skott så supersnabba att man knappt ens hinner tänka bomb.

ZNG - 4 - 1,873,070 - ? - Karte

Wed Feb 14, 2007 02:42
Profile WWW
Normal Mode

Det här var fan svårt. Har ingen koll på poängsystemet än... alls. :cry:

Har bara kört en 4-5 runs hittills. Om man inte räknar med den innan frukosten. :evil: Att jag aldrig lär mig. Frukost först. Shmup sen. Lågt blodsocker. Låg HS.

Wed Feb 14, 2007 13:06
Profile
Midnight sleazy

Your multiplyer increases everytime you collect an entire item set. Completing shoes and food for example means you will have a x3 multiplyer.

The level of your charge shot merely affects the level of items destroyed enemies drop.

Wed Feb 14, 2007 13:18
Profile WWW
Normal Mode

Wed Feb 14, 2007 14:15
Profile
Midnight sleazy

Hänger med mycket mer nu, men en karta över sällsynta items vore inte helt dumt. Lyckades one-life:a andra bossen utan att bomba sist, blir lättare om man håller sig ute vid vingarna.

Wed Feb 14, 2007 14:33
Profile WWW
Normal Mode

Fan, vissa bossar kan man ju nästan äga sönder totalt. Första och andra bossen hade knappt en chans. Provade med Grimlen och om man chargar upp sig fett till motsatt färg och riktar alla shots framåt så gott man kan så överlever han inte länge alls. Men det ska väl mjölkas också förstår jag. :roll:

Wed Feb 14, 2007 16:51
Profile
Arcade Mode

börjar släppa lite, andra bossen ligger på en bomb nu ungefär, feg bombar tredje bossen när han gör den sprid attacken med dom blå och röda skotten. fortfarande ingen rutin på att att samla setts men brukar få ihop shoes, food eller sword och om jag har riktig tur kanske två av dom.

Wed Feb 14, 2007 18:23
Profile
Arcade Mode

Thu Feb 15, 2007 22:41
Profile
Midnight sleazy

Fick shoes och food redan i mitten på första banan, men klantade mig rätt duktigt på många ställen sedan. Tog mig till fjärde bossen tack vare en jäkla massa bomber man får på den banan.

Fri Feb 16, 2007 23:17
Profile WWW
Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next