It is currently Sun Mar 24, 2019 07:01

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Brave Blade 
Author Message
Batrider Mode

Post Re: Brave Blade
Bios-filen kan vara TPS.

Jag kollade hur spelet funkar i en annan emulator, Zinc. Det började lovande med närapå 60 fps på min bärbara inte helt optimala dator. Men det sjönk rätt fort till ospelbart tyvärr. Men Zinc kan va värt att prova om man vill testa Brave Blade och mame inte funkar.

Det blev några rundor på pcb:n istället som hade lite grafikfel, men det fick duga. Mycket bra spel hursomhelst, som kommer vara framme ett tag till.

Tue Jan 26, 2010 22:54
Profile
Batrider Mode

Det här spelet har gått varmt senaste veckan och till slut mynnade ut i ett hiscore. Jag har inte klarat sista bossen än, mestadels för att jag dör för mycket fr.o.m. bana 4. Etta på shmups iaf, fast bara knappt 10 pers som postat poäng. 75M är väldsrekordet förresten, sattes för inte så länge sen.

DMC - 55,635,560 - ST7 - Egzerg - PCB

Sat Aug 24, 2013 15:39
Profile
En jävel på shooters

Western record. Grattis! Körde ett par rundor i MAME och tyckte det påminde lite om Vasara. Ganska lågt tempo för att vara Raizing va?

Mon Aug 26, 2013 10:48
Profile
Batrider Mode

Tack!
Jo, jag håller med lite. Fienden håller ganska lågt tempo och det är ju en del längre pauser innan olika bossar där skaparna visar upp diverse 3d-effekter som inte är så imponerande idag.

Men en viktig detalj är att man får en medalj var femte fiende om man använder A-vapnet, och så mycket som varannan fiende om man använder B-vapnet (det med kort räckvidd, svärd etc). Med tanke på alla popcorn-fiender blir det en jäkla massa medaljer redan på bana 1. Så spelet är väldigt likt Twinbee Yahhoo för ist för att koncentrera sig på att dodge:a fiendeskott så är prio 1 i spelet att jonglera med alla medaljer och åka kors och tvärs för att samla in dem. Då blir tempot helt plötsligt väldigt högt för det finns extremt mycket medaljer i spelet.

Fiendernas rörelse- och attackmönster är väldigt likt Soukyugurentai, dvs dem känns väldigt "random" och popcorn-fiender kommer från alla möjliga håll så det blir en ganska kaotisk röra av fiender och skott. Med tanke på ditt rekord i Souky skulle nog du avancera i detta spel väldigt fort. Förutom medaljerna och förstörbara delar på bossarna, så ser jag väldigt lite direkta likheter med Yagawas spel, ingen påtaglig rank eller så.

Jag har inte hittat nåt avancerat poängtrick öht, utan det verkar bara handla om medaljer, inget annat. Så man använder i princip aldrig skottvapnet förutom vid bossarna.

Men det funkar bra i MAME för dig då? Jag är lite sugen själv och se om jag kan spela in nåt, men jag har ganska kass dator tyvärr.

Mon Aug 26, 2013 18:31
Profile
En jävel på shooters

Medaljer som droppar av skärmen är lite av en akilleshäl för mig när det gäller shooters (tillsammans med instant lasers och målsökande missiler - alla Raizing-favoriter alltså) Det låser sig på något sätt och jag vet inte vart jag skall titta på skärmen. Känns som man ofta hamnar i situationer som kräver lite improvisation vilket inte faller mig i smaken riktigt. Fast det var rätt kul att köra enbart för survival.

Jo, spelet går i 100% på den nya datorn, liksom RSG och de nya Cave-spelen.

Mon Aug 26, 2013 19:20
Profile
Batrider Mode

Onekligen en del målsökande missiler och instant lasers här med, ja. :)

Lust att berätta vad du har för specs på datorn? Jag funderar på att köpa en stationär dator som ska klara dessa spel i mame.

Mon Aug 26, 2013 19:29
Profile
En jävel på shooters

Det är en budgetmaskin som en kompis plockade ihop åt mig på komplett. Den kostade inte mycket.

AMD A4-5300 APU w Radeon Graphics (3,40ghz)
RAM: 8GB
Bildskärmskort: AMD Radeon HD 7480 D

Det var det jag kunde hitta under system. Har noll koll :)

Mon Aug 26, 2013 19:43
Profile
Batrider Mode

Nice, låter bra!

Mon Aug 26, 2013 19:49
Profile
Batrider Mode

Bättrade på min poäng lite med en flaxrunda :) :

DMC - 59,464,700 - ALL - Egzerg - PCB

Vet du om savestates funkar i Brave Blade i mame, Javel? I så fall funderar jag på att försöka putsa upp det några miljoner när jag väl skaffar bättre dator.

Sun Sep 08, 2013 20:59
Profile
En jävel på shooters

Funkar fint i wolfmame0145.

Sun Sep 08, 2013 22:38
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2