It is currently Sun Mar 24, 2019 19:42

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Subterranean Animism - Toho Chireiden 
Author Message
Indie mode

Post Subterranean Animism - Toho Chireiden
Subterranean animism

STG fan rekordinnehavare

Image

En credit, tre liv per credit, valfri figur, valfritt vapen

Poäng - karaktär & vapen - bana - nick

Easy
1. 439.635.690 - Marisa B (Patchouli) - C - Javel - 0,2% - Replay
2. 68.343.060 - Reimu A (Yukari) - 6 - Ragathol - ?
3. ---
4. ---
5. ---
6. ---
7. ---
8. ---
9. ---

Normal
1. 510.074.970 - Marisa B (Patchouli) - C - Javel - 1,2% - Replay
2. 189.152.620 - Marisa B (Patchouli) - C - DMC - 0.0%
3. 167.043.090 - Marisa B (Patchouli) - 6 - Zimeon - 4,6%
4. 93.823.800 - Marisa C (Nitori) - 5 - Charlieton - 0,0%
5. 67.075.720 - Marisa A (Alice) - 5 - KennyMan666 - 0,0%
6. 62.586.060 - Marisa B (Patchouli) - 4 - Charlieton - 0,1%
7. ---
6. ---
7. ---
8. ---
9. ---

Hard
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6. ---
7. ---
8. ---
9. ---
10. ---

Lunatic
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6. ---
7. ---
8. ---
9. ---

Extra
1. ---
2. ---
3. ---
4. ---
5. ---
6. ---
7. ---
8. ---
9. ---

Last edited by zimeon on Fri Apr 24, 2009 12:48, edited 16 times in total.

Sun Oct 19, 2008 17:04
Profile
Indie mode

Post Re: Subterranean Animism - Toho Chireiden
Är det bara jag som spelar det här? Skapar en tråd eftersom Kenny inte gjort det nu på hundra år.

Hade tänkt att klara spelet först, men det är ju kört. Kommer knappt till bana 5…

Upptäckte först nu att Komeji faktiskt varierar sina bombmattor beroende på vilket vapen man har…

89.942.340 - Marisa B (Patchouli) - 5 - Zimeon

Sun Oct 19, 2008 17:06
Profile
Indie mode

Bara för det knäckte jag idag mitt månadsgamla rekord:

122.315.060 - Marisa B (Patchouli) - 5 - Zimeon

Sun Oct 19, 2008 18:42
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Största anledningen till att jag inte skapat någon tråd är för att i princip ingen i Touhou-gänget hänger här längre. Förutom typ jag och Emil. Dig har jag inte heller sett till på evigheter.

Sun Oct 19, 2008 21:13
Profile ICQ WWW
Indie mode

Jag kommer och går. Jag är lite utav en forumissbrukare och det händer lätt att jag hamnar i träsket. Har geggat runt på boardgamegeek i över ett år nu, och behövde lägga av med forum. Nu smygstartar jag lite igen och försöker hålla mig i skinnet.

Om inte Zun-shmupparna hänger här FÅR VI VÄL SE TILL ATT DE BÖRJAR GÖRA DET IGEN! Nog spelar Andersong och Sokkan fortfarande, om än inte så mycket. Vi får väl nöja oss med att vara vi tre.

Vad hände med S" förresten? Jag tänker INTE gå in på shrinemaiden.com bara så att du vet. Du får rapportera om det finns några svenskar där.

Sun Oct 19, 2008 23:37
Profile
Normal Mode

Spelet går jättesnabbt när jag spelar i fönsterläge och det funkar inte att köra custom.exe på den här datorn. Skulle någon snäll person kunna ladda upp en inställningsfil som är inställd på fullskärmsläge?

Uppdateras förresten de gamla Tohotrådarna fortfarande? Knäckte nämligen precis en miljard på IN. Skulle vara skoj att ha med det på listan.

Mon Oct 20, 2008 01:26
Profile WWW
Indie mode

argelius wrote:
Spelet går jättesnabbt när jag spelar i fönsterläge och det funkar inte att köra custom.exe på den här datorn. Skulle någon snäll person kunna ladda upp en inställningsfil som är inställd på fullskärmsläge?

Konstigt. När jag startar spelet får jag upp en dialogruta, där översta alternativet är "fullskärm". Får du inte upp den? Isåfall kan jag säker ladda upp någon inställningsfil, men det är på en annan burk, och vart ska jag ladda upp den då?

argelius wrote:
Uppdateras förresten de gamla Tohotrådarna fortfarande? Knäckte nämligen precis en miljard på IN. Skulle vara skoj att ha med det på listan.

Jadå, det är Kennyman som har de andra trådarna, och han är ju aktiv här. Jag sitter själv och småparallellkör Scarlet Devil för att se om jag kan klara det igen. Men jag kommer nog inte att slå mitt rekord.

Mon Oct 20, 2008 11:07
Profile
Normal Mode

zimeon wrote:
Konstigt. När jag startar spelet får jag upp en dialogruta, där översta alternativet är "fullskärm". Får du inte upp den? Isåfall kan jag säker ladda upp någon inställningsfil, men det är på en annan burk, och vart ska jag ladda upp den då?

Jag testade att ta bort config.cfg och sedan starta spelet. Nu kom det upp en ruta där jag kunde välja upplösning. Här ska det spelas!

Mon Oct 20, 2008 17:05
Profile WWW

s'' har jag sett online lite då och då. Dock har jag inte sett honom posta på år och dar.

Shrinemaiden-forumet hänger jag knappt på själv längre - vilket betyder att jag har det öppet i en flik, men läser det bara väldigt sporadiskt när det händer nåt nytt på Touhou-fronten - så jag vet inte riktigt hur det är med den svenska befolkningen där. I vilket fall som helst hittar jag inte s'' alls på member-listan.

Mon Oct 20, 2008 19:21
Profile ICQ WWW
Indie mode

Så mycket större anledning att se till att folk har någonstans att samlas då. Kom igen nu, visst fasen har du en score liggandes någonstans, va?

Mon Oct 20, 2008 19:40
Profile

Inte i SA. Yuugi har gjort det till en hobby att döda mig.

Mon Oct 20, 2008 20:27
Profile ICQ WWW
Indie mode

Ja, då har du ju kommit fram dit i alla fall. Alla Toho-lirare skäms över sina resultat i elvan. Det är sjukt svårare än alla andra. Tog mig hundra år att bara komma in på bana fyra. Det är inte förrän nu som jag känner att det börjar bli en vana att komma till bana fyra, och en gång (en) har det hänt att jag kommit fram till mellan-Yugi utan att dö en enda gång. Jämför det med de andra spelen…

Smäll upp din score nu, så har du något att kämpa mot.

Mon Oct 20, 2008 22:03
Profile

Nog har jag kommit till bana fyra. Den var typ lättare än trean. Men jag hade jäkligt dåligt med liv då.

En score kommer när jag faktiskt har en score.

Tue Oct 21, 2008 12:48
Profile ICQ WWW
Indie mode

Här kan det väl förekomma tips, då. Eftersom jag gärna forumtrollar om Toho och om du vill ha assistans mot Hoshiguma m.fl.

Inga poängtips alltså, utan överlevnadstips. Vill du absolut inte vill ha tips alls, så sluta läsa här.

För Kisume och Kurodani behövs inga tips alls. Dör du på dem är läget hopplöst.

För både bana två och tre gäller att skjuta ner ALLT så fort man bara kan. Det är tyvärr sant att det är mycket lättare med Marisa/Patchouli och Reimu C eftersom de kan skjuta sidledes vid de där sektionerna när fiender kommer från bägge sidor och skjuter. Om man spelar med någon annan figur än Marisa B eller Reimu C, så är det bästa man kan göra att stanna på ena sidan av skärmen (INTE mitten) och skjuta ner allt från den sidan, och bara dodga det från den andra.

Mizubashi mellanboss
Första attacken: Hoppar man upp för att samla mojängerna när Mizubashi börjar skjuta blir hennes första matta helt fuckad och apsvår. Skit i poängen, sitt längst ner och åk i sidled.
Andra attacken (ormattacken där en orm av gröna skott jagar en): Ganska lätt förstås, men min metod är att hålla marginal till högerkanten när Mizubashi drar till höger. När ormen nästan når mig, åker jag upp ovanför Mizubashi, och sen tillbaka längst högerkanten och skjuter Mizubashi hela tiden. Sen teleporterar Mizubashi till vänster, och då har hon ofta så lite liv kvar att man få ner henne innan ormen når en. Sen får man vara tokberedd på att det blir en sån där "kanonmat från bägge håll" så fort hon dör.

Mizubashi boss
Första attacken: Typ, dö inte.
Andra attacken (siktade storgröningar som lämnar blomster efter sig): Kom inte på det här självklara själv, det var min kompis Ohashi som lärde mig. Så fort hon börjar skjuta, åk upp till vänster ovanför henne, och låt henne skjuta medan du strejfar åt höger. Väl på högerkanten, åk ner under henne och följ henne tillbaka till vänsterkanten där du åker upp ovanför henne igen. På så vis slipper man kryssa mellan blommorna och man hinner döda henne ändå. Här är det givetvis underbart att vara Marisa/Patchouli eftersom hon kan skjuta neråt.
Tredje attacken: Typ, dö inte.
Fjärde attacken (kopian): Nej, skjut inte kopian som sprider stora gröningar omkring sig. Om man har långsamma skott (typ Marisa/Nitori) ska man vara uppmärksam på när hon byter. Kopian försvinner först, sen några sekunder senare byts sidorna. Så fort kopian försvunnit, sluta skjuta och åka till andra sidan skärmen.
Femte attacken (regelbundna riktade skottsalvor vars skott blir lysande klot när de träffar skärmkanten): Har man Reimu C eller Marisa B, åk bara runt henne vartefter och rikta skotten mot henne. Annars kan man (som Ohashi gör) vara uppmärksam på det där sugande ljudet som föregår hennes skott, och se till att vara på skärmkanten när hon skjuter.

Hoshiguma mellanboss
Första attacken (lasrarna): Skjut inte alls. De blåa måste dodgas manuellt, men de röda är bara att ha is i magen och sidosteppa så fort de börjar röra sig. Perfekt läge att samla Graze. Hon övergår till attack 2 efter två laserattacker.
Andra attacken (blåa skott rakt ner, gula skott på sidorna): De blåa är superriktade. Bara att sidosteppa en halv centimeter så missar alla. Uppmärksam på de gula, bara.
Tredje attacken (virvel-"DET HÄR ÄR FAN INTE EN BANA 3-ATTACK"-skotten): Öhh… don't panic? Stå still. Längst ner. Rör dig jättelite. Det är MYCKET lättare att dodga än jag först trodde. Nu klarar jag den i nio fall av tio. Man behöver oftast bara röra sig två gånger, sammanlagt någon centimeter eller så. Skotten är långsamma, utnyttja det.

Resten av banan, när Hoshiguma är kvar, försök till en början att pendla mellan höger och vänster och skjuta ner det som kommer. Jag börjar vänster, och så fort jag skjutit ner två drar jag höger och skjuter lite röda, sen direkt vänster igen så fort man kan, sen när helvetet brakar löst (lasrar och mellanstora bollar) är det bara att dodga så gott man kan.

Hoshiguma boss
Bara för det minns jag inte alla hennes attacker, och jag vill inte slå på speldatorn nu, så jag tar de jag minns:
Första attacken: Hm… vad var det nu igen? Just det. Massa familjärer som blir gröna och gula och saxar ihop sig. Jag skjuter spridskott så så många familjärer som möjligt dör. Orka.
Andra attacken: Den här minns jag inte… tror jag.
Tredje attacken: Röda fasta strål-lasrar som bildar ett nät, och sen blåa skottlasrar: Skjut ner så många familjärer du kan, annars blir du instängd. Gör jag i alla fall. Orka dodga.
Fjärde attacken: Storm av stora bollar uppifrån höger: Jag släpper shift och åker fort. Klarar den kanske i hälften av fallen.
Femte attacken? (hagelskott av blått rakt ner, murar av gult från höger och vänster samtidigt): Här dog jag så många liv till en början att jag bara undrade vad i helvete. Nu börjar jag få småkläm på den. De gula murarna hamnar nämligen i osynk efter första laddningen, så jag börjar med att åka vänster rakt igenom den vänstra muren, och sen följa efter den (alltså åka höger) och försöka kryssa genom den högra muren som kommer farande. Lyckas man med det blir det mycket lättare sen. Lyckas man inte… var bara redo att bomba.
Sjätte attacken (spiralerna): Åk in i spiralen innan tok-mattan med skott kommer. För den första spiralen (blå-lila), åk ner till skärmens nederkant så fort du kan och invänta ett hål i de blåa skotten (går inte alltid). För den andra spiralen, stanna kvar i spiralen. De röda skotten sprider sig inte, så de är lätta att dodga.

Sen är man på bana fyra. Som jag för övrigt inte alls tycker är lättare än bana tre. Skärmen blir ju megafylld med skott innan man hinner säga flasklock och inte fan hinner jag skjuta ner allt innan det kommit in, som jag kan på bana två/tre.

Tue Oct 21, 2008 14:08
Profile
Indie mode

167.043.090 - Marisa B (Patchouli) - 6 - Zimeon

Just när jag postat att jag inte kommer in på bana 6 så gör jag det. Slog fetarekord på att ha liv kvar efter bana 3, och det var också en mycket lärorik gång eftersom jag hade bombat som en galning och alltså tänkte "om jag kommer tillbaka och lyckas få full kraft igen, då jävlar!" Och det gick. Jag hade kraft 0.50 efter Hoshiguma, men hade lyckats att inte dö en enda gång, så jag hade typ 7 liv på bana 4. Och jag kom igen, fick full kraft. Sen dog jag iofs som fan på Orin, men vadå.

Såg dessutom att min förra poäng kanske till och med var ogiltig. Det står 8,4% efter poängen, och det är väl %:en slow, va? Men på min nya poäng är det bara 4,6, så det borde väl vara giltigt.

Thu Oct 30, 2008 23:57
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next