It is currently Tue Jun 25, 2019 09:36

Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Subterranean Animism - Toho Chireiden 
Author Message
åkte till Japan och köpte mus

Post Re: Subterranean Animism - Toho Chireiden
Se där, en poäng.

67,075,720 - Marisa & Alice - 5 - KennyMan666 - 0,0%

Bana fyra är ju klart enklare än trean.

Sat Nov 01, 2008 16:10
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

Woo! Jag kom upp i 21 milj... Och det på demon förstås. Nå, det kommer nog ta ett tag innan jag ramlar in i poängjagandet här.

Sun Nov 02, 2008 23:27
Profile
Indie mode

Vadå, du menar att tredjeplatsen har så hög poäng att det är svårt att komma in? :P

Wed Nov 05, 2008 13:25
Profile
Arcade Mode

Nah, trodde inte att poäng från demon gälldes bara. Om de nu gör det så hoppar jag väl på.

edit: Här är då en demopoäng, på normal

23,617,240 - Reimu B - 3 - Charlieton - 0,0%

Var SÅ nära att knäppa tredje bossen. Med några till försök lär det gå.

Wed Nov 05, 2008 13:37
Profile
Indie mode

_Egentligen_ så gäller väl inte demopoängen, men jag ser inte varför de inte ska räknas, med tanke på hur få vi är som spelar ändå. Vi lär nog inte fylla tio platser ändå, så visst, kör på med demopoäng. Blir det många demopoäng gör jag väl en separat lista för dem, men det lär som sagt nog inte behövas.

Dina spel skickas imorgon, så med lite tur har du dem lagom till helgen.

Wed Nov 05, 2008 16:12
Profile
Arcade Mode

En ny en! Fortfarande på tredje... Jäveln vill ju bara inte ge upp och dö!

31,747,250 - Marisa A (Marisa & Alice som Kenny skriver?) - Charlieton - 0,0%

Det är förresten inte demon längre. En mer anarkistiskt lagd kompis skaffade mig nämligen fullversionen.

Thu Nov 06, 2008 22:01
Profile
Indie mode

Hon är lite klurig, men en av attackerna är faktiskt lättare i fullversionen.

Kan inte klandra dig för att tanka den; det är inte lätt att få tag på här i Sverige. Köp det någon gång när läget kommer. omslaget är snyggt…

Att Kenny skriver "Marisa & Alice" är för att beroende på vilket vapen man väljer, så har man en "medhjälpare" som hjälper till från håll, och specialförmågorna/vapnens uppförande är aningen inspirerade av vem det är.

Reimu A har Yukari (phantasm-bossen i Cherry Blossom) som medhjälpare och kan teleportera sig från kant till kant om man slutar skjuta och trycker två gånger på piltangenten ut från skärmen.
Reimu B kör Suika (den druckna slutbossen i fighter-spelet Immaterial and Missing Power). Hennes specialförmåga är att suga åt sig alla mojänger på skärmen om man släpper alla knappar.
Reimu C har Aya (Spöklandets självskrivne reporter, fjärde bossen i Mountain of Faith, och huvudfigur i Shoot the Bullet) hennes specialförmåga är att röra sig fort som fan om man släpper skjutknappen.

Marisa A har Alice som assistent. Det är därför man har laserskjutande dockor när man väljer henne. Alice är för övrigt den mest förekommande Toho-figuren förutom de två huvudpersonerna; hon är tredje bossen i Mystic Square, tredje bossen i Cherry Blossom, och en spelbar figur i Imperishable Night (tillsammans med Marisa). Hennes special är att man får många dockor, och att man kan bomba 8 gånger.
Marisa B kör Patchouli (pyjamasklädd biblioteksföreståndare och fjärde bossen i Scarlet Devil). Hennes specialförmåga är att man kan byta spridning på skotten om man trycker långsamt+skott samtidigt.
Marisa C har Nitori som hjälp. Nitori är typ andra bossen i Mountain of Faith och är ett vattentroll. Hennes special är att bomben snarare är en odödlighetskärm som varar i typ 15 sekunder. Men om man ändå inte blir träffad får man tillbaka hälften av skottkraften som en bomb annars konsumerar.

Dessuom varierar konversationerna också beroende på medhjälpare, men det har man inte så mycket nöje av om man inte kan japanska förstås. Annars kan man garva lite grann åt Nitoris upsluppna snack och Patchoulis överseriösa men sena kommentarer, och Marisas eviga gnäll.

Thu Nov 06, 2008 23:48
Profile
Arcade Mode

Första besöket på stage 4 var en intressant upplevelse. Fängslades längst ned på skärmen, och var beroende av att grinda skott för att kunna samla in alla pluppar. Kom tillräckligt långt för att besegra katten två gånger, men sedan blev det allt för förvirrande med kortskottens rörelsemönster.

45,312,130 - Marisa B - 4 - Charlieton - 0,0%

Tack för den där förklaringen zimeon. Nog för att det var en edit som jag missade, och att jag redan lyckats få reda på allt det där på wiki-sidan. Men tack ändå!

Angående sättet som man får extraliv på, så är det väldigt generöst egentligen. Och eftersom det inte gör någonting att man bombar så finns det ju egentligen ingen anledning till att man skulle dö, och därmed missa stjärnan.

Fri Nov 07, 2008 12:53
Profile

Nitori är tredje bossen i Trosberget. :P

Förutom vattentroll är hon dessutom nörd (hon plockar sönder saker och sätter ihop dem igen. Bara för att det går). Och sen är Alice inte själv på andraplats efter Reimu och Marisa - om man bortser från Moedan har hon varit med i sju spel, vilket även Sakuya har.

Jag borde väl ge mig på SA igen, men nu har jag fastnat med Imperishable Night. Måste dra en Final B-1CC med spöklaget, så har jag gjort det med alla lag...

Last edited by KennyMan666 on Fri Nov 07, 2008 17:38, edited 1 time in total.

Fri Nov 07, 2008 16:59
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

Kör själv Imperishable Night nu. GRYMT mycket lättare än SA! Fortfarande riktigt svårt för mig, visst, men ändå mycket lättare. Har inte någon koll på hur systemet fungerar, men just nu kör jag nog bara tills att jag klarat det (på normal).

Fri Nov 07, 2008 17:29
Profile
Indie mode

KennyMan666 wrote:
Och sen är Alice inte själv på andraplats efter Reimu och Marisa - om man bortser från Moedan har hon varit med i sju spel, vilket även Sakuya har.

Förvisso, men hon har längst historia. Mystic Square var ju en bit före Scarlet Devil.

Fri Nov 07, 2008 19:28
Profile
Indie mode

Charlieton wrote:
Har inte någon koll på hur systemet fungerar, men just nu kör jag nog bara tills att jag klarat det (på normal).

Den korta versionen:
Imperishable Night: Maxpoängen höjs ständigt om du antingen håller dig i "snabbläge" hela tiden och skjuter fiender eller "långsamläge" hela tiden och snuddar skott. Man har som en balansvåg som tippar åt ena hållet om man håller i långsamt-knappen och och det andra om man inte har det, det tar c:a 5-10 sekunder att "byta", (med teknik kan man byta blixtsnabbt ibland). I vågens extremlägen börjar spelet generera "tidsamuletter": varje skott som träffar fienden ger en tidsamulett i snabbläge och i långsamläge genererar varje skottsnudd en tidsamulett. Dessa suger man i sig automatiskt, och varje sån ökar den där maxpoängen lite grann. Bomber nollställer bara vågen, och sänker inte poängen. Vissa typer av fiender genererar också mängder med tidsamuletter, så det här spelet handlar mer om taktik än de andra, vänta och skjuta vid rätt tillfälle och så. Men det är ingen chain, och inga bomb-straff.

Den långa versionen (hela jävla manualen):
viewtopic.php?f=1&t=352&st=0&sk=t&sd=a&start=73

Fri Nov 07, 2008 19:50
Profile

zimeon wrote:
i långsamläge genererar varje skottsnudd en tidsamulett

Inte helt rätt - att skottsnudda i extremyoukailäge ger bara tid då du slåss mot en boss (inklusive mellanboss). Under banorna är det enda sättet att skaffa tid under banans gång att skjuta fiender i extremmänniskoläge, eller förstöra familjärledare när de har familjärer ute.

Jag har spelat Imperishable som fan de senaste dagarna, jag vet. :P

Fri Nov 07, 2008 22:24
Profile ICQ WWW
Indie mode

Svarar i IN-tråden istället. Det här är ju trots allt SA-rekordtråden.

Sun Nov 09, 2008 18:06
Profile
medlem

Tjipp. Touhougalning är jag ju, men kanske inte så mycket spelen... spelar mest på easy för att det är skoj, och för att jag är ett lågstadiebarn. Så även denna gång, så ni får nåt att sätta på den listan också.

68,343,060 - Reimu A(Yukari) - 6 - glömde kolla procent men bara två spellcards kvar, kan komplettera sen.

Sun Nov 30, 2008 00:32
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next