It is currently Sat Jan 19, 2019 20:45

Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Espgaluda 
Author Message
Arcade Mode

Post Re: Espgaluda
Yes, jag har börjat filma spelandet. Har lekt runt lite med kamerainställningarna också så det inte längre låter och ser ut som att jag bor på havets botten. :)

Annars har jag gjort några mindre förbättringar per bana. Tar t.ex. oftast första extenden på första banan nu. Men jag har inte lyckats få ihop allt till en bra runda än.

Mon Oct 08, 2012 21:45
Profile ICQ
laserfejs!

Ser fram emot video, jag lyckades väl få 3.2 eller 3.3 på första som bäst, kör du som MrMonkeyman på första eller egen rutt?

Wed Oct 10, 2012 11:03
Profile WWW
Arcade Mode

Jag använder samma rutt som han med en modifikation.

Jag skjuter sönder minibossens båda armar och kroppen med standardattacken istället för att använda kakusei mot andra armen. Sen plockar jag lite mer poäng från sektionen som kommer direkt efter istället. Det är inte lika optimalt, men klart lättare tycker jag.

Mitt personbästa på första banan med den metoden är strax över 4,1 miljoner.

Wed Oct 10, 2012 19:05
Profile ICQ
Arcade Mode

ANT - 56,022,840 - Stage ALL - Ageha - Tvspelsfreak
http://www.youtube.com/watch?v=T5XcKmk0MBs

Fjärde banan kunde ha gått mycket bättre, samma med 5-1-bossen och mjölkandet av alice-klonerna på 5-2. Annars var det en stabil runda.
Men jag har redan upptäckt lite fler poängmöjligheter, så jag fortsätter. :)

Stage 1: 3,943,480
Stage 2: 11,561,120
Stage 3: 24,161,130
Stage 4: 32,250,130
Stage 5-1: 38,475,270
Stage 5-2: 56,022,840

Lyckades förresten fixa 4,2 miljoner på första banan idag.

Thu Oct 11, 2012 21:09
Profile ICQ
laserfejs!

Jävligt grymt spelat! Bra mycket bättre kvalitet på videon också, inget akvarie-ljud. :)

Tips på 5.1-bossen är att stå närmast kanten på skärmen (jag gillar vänstra hörnet) då klustren med skott inte blir lika konstiga i kanterna. Sen i dess andra form så går det att mjölka den delen av bossen som åker ner mot dig, men det har du säkert sett MMM göra redan, eller? Jävligt mycket snygga rutter du har hittat iaf. Respekt!

Thu Oct 11, 2012 22:39
Profile WWW
Arcade Mode

Att stå ute på kanten tänkte jag inte ens på. Då borde skotten bara åka åt ett håll. Får testa det. Tack! :)

Jag har sett mjölkandet av kloten, men jag är lite kluven av det. Man måste utsätta sig för det där hemska sicksackmönstret som kommer direkt efter, samt en till omgång av inledningsmönstret. Man tjänar runt 500k på ett till klot, men i hälften av de expertvideor jag sett behöver de bomba sicksackmönstret, så där försvinner 400k i potentiell slutbonus. Har satsat på att helt undvika den extra risken och fokuserar på bossen under klotfasen. Då blir det lite gems över till 5-2 också.

Har annars funderat på att göra som i sinmoons video, att förstöra klotet och bossens första form (under sicksackfasen) i samma kakusei-omgång. Det resulterar också i 500k extra, men man behöver minst 300 gems när man kommer fram till bossen om man vill kunna ta poäng på sista mönstret också.

Kan förresten starkt rekommendera den videon. Grymt många alternativa strategier (han mjölkar t.ex. inte tredje minibossen), men får ändå över 60 miljoner med ett dödsfall.
http://www.super-play.info//index.php?superplay=325

Thu Oct 11, 2012 23:30
Profile ICQ
MVS gamer

Image

Fri Mar 20, 2015 11:00
Profile ICQ
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6