It is currently Wed Jan 16, 2019 16:27

Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1, 2  Next
STGFAN STG Challenge 2012 - Slutresultat 
Author Message
Arcade Mode

Post STGFAN STG Challenge 2012 - Slutresultat
Lagranking - Denna vecka:
Code:
Rank Lag                                             Poäng
----------------------------------------------------------------------
01.  Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   115 (43, 37, 35)
02.  Fungu Apostles                                  103 (40, 32, 31)
03.  SplayForce                                       84 (30, 28, 26)
04.  The Cat Ninja Clan                               78 (29, 25, 24)
05.  Touhou.nu - Vänskap är Laser                     61 (34, 27)
06.  COWA IST KRIEG                                   22 (22)
07.  Blazing Motaros                                   0

Lagranking - Alla veckor:
Code:
Rank Lag                                             Poäng  Förändring
----------------------------------------------------------------------
01.  Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   341
02.  Fungu Apostles                                  280
03.  SplayForce                                      257
04.  The Cat Ninja Clan                              238
05.  Touhou.nu - Vänskap är Laser                    191       +1
06.  Blazing Motaros                                 147       -1
07.  COWA IST KRIEG                                  144

Individuell ranking - Denna vecka:
Code:
Rank Spelare             Lag                                            Poäng
------------------------------------------------------------------------------
01.  Balder Strååt       Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   43
02.  Hikikomori          Fungu Apostles                                  40
03.  Xeno88              Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   37
04.  DMC                 Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   35
05.  KennyMan666         Touhou.nu - Vänskap är Laser                    34
06.  End of Rebirth      Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   33
07.  Yazphier            Fungu Apostles                                  32
08.  fso                 Fungu Apostles                                  31
09.  Charlieton          SplayForce                                      30
10.  z0mbie90            The Cat Ninja Clan                              29
11.  AlbinWesley         SplayForce                                      28
12.  Rheeve              Touhou.nu - Vänskap är Laser                    27 
13.  Voxbox              SplayForce                                      26
14.  Mr. Frank           The Cat Ninja Clan                              25
15.  lackofselfcontrol   The Cat Ninja Clan                              24
16.  Tofsing Taggfot     The Cat Ninja Clan                              23
17.  runfunc             COWA IST KRIEG                                  22
------------------------------------------------------------------------------
     Barklund            Blazing Motaros                                  0
     blixtberg           Blazing Motaros                                  0
     Daftwood            Fungu Apostles                                   0
     Dragonforce         Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi    0
     Erik/ERM            Blazing Motaros                                  0
     Gustav              Blazing Motaros                                  0
     hitatshi            COWA IST KRIEG                                   0 
     Javel               The Cat Ninja Clan                               0   
     Kamis               Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi    0
     Kenzilla            COWA IST KRIEG                                   0 
     kiyoshi_Akamori     Touhou.nu - Vänskap är Laser                     0
     lakrismamma         SplayForce                                       0
     lumi                Blazing Motaros                                  0   
     MartinK             Blazing Motaros                                  0
     Nagash              COWA IST KRIEG                                   0
     NightCircle         SplayForce                                       0
     Otsuka_san          Fungu Apostles                                   0
     Roni                Blazing Motaros                                  0
     SKD                 Touhou.nu - Vänskap är Laser                     0
     Sodamachine         Touhou.nu - Vänskap är Laser                     0
     Zidrean             Fungu Apostles                                   0

Individuell ranking - Alla veckor:
Code:
Rank Spelare             Lag                                            Poäng  Förändring    Bästa    Sämsta    Medelplacering
                                                                                             veckan   veckan
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
01.  DMC                 Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   121                    1         4             2
02.  Balder Strååt       Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi   113                    1         6             3,3
03.  Hikikomori          Fungu Apostles                                  108                    2         8             4,3
04.  KennyMan666         Touhou.nu - Vänskap är Laser                    100                    4         8             5,7
05.  Charlieton          SplayForce                                       91        + 2         5        12             8,7
06.  End of Rebirth      Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi    88        + 4         2        24            10,7
     Yazphier            Fungu Apostles                                   88        + 3         7        11             9,7
08.  Voxbox              SplayForce                                       87        - 1         7        13            10
09.  fso                 Fungu Apostles                                   82        + 2         4        23            11,7
10.  z0mbie90            The Cat Ninja Clan                               72        + 6        10        19            15
11.  Xeno88              Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi    70        + 13        3         6             4,5
12.  Mr. Frank           The Cat Ninja Clan                               69        + 3        14        20            16
13.  lackofselfcontrol   The Cat Ninja Clan                               67        + 3        12        23            16,7
14.  Javel               The Cat Ninja Clan                               66        - 10        2        13             7,5
15.  AlbinWesley         SplayForce                                       63        + 7        11        28            18
16.  Erik/ERM            Blazing Motaros                                  62        - 10        7         9             8
17.  Rheeve              Touhou.nu - Vänskap är Laser                     57        + 8        12        26            20
18.  NightCircle         SplayForce                                       50        - 6        12        16            14
19.  Barklund            Blazing Motaros                                  49        - 6        10        19            14,5
20.  Tofsing Taggfot     The Cat Ninja Clan                               46        + 7        16        29            23,7
21.  Nagash              COWA IST KRIEG                                   45        - 7        15        18            16,5
22.  hitatshi            COWA IST KRIEG                                   40        - 4        14        24            19
23.  Otsuka_san          Fungu Apostles                                   39        - 4        18        21            19,5
24.  Kenzilla            COWA IST KRIEG                                   37        - 4        20        21            20,5
25.  lumi                Blazing Motaros                                  36        - 4        17        25            21
26.  runfunc             COWA IST KRIEG                                   34        + 5        17        27            22
     SKD                 Touhou.nu - Vänskap är Laser                     34        - 3         5         5             5
28.  Dragonforce         Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi    30        - 3         9         9             9
29.  Daftwood            Fungu Apostles                                   22        - 1        17        17            17
30.  Zidrean             Fungu Apostles                                   17        - 1        22        22            22
31.  blixtberg           Blazing Motaros                                  14        - 1        25        25            25
32.  Roni                Blazing Motaros                                   9                   30        30            30
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     Gustav              Blazing Motaros                                  0
     Kamis               Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi    0
     kiyoshi_Akamori     Touhou.nu - Vänskap är Laser                     0
     lakrismamma         SplayForce                                       0
     MartinK             Blazing Motaros                                  0
     Sodamachine         Touhou.nu - Vänskap är Laser                     0

Sun Feb 19, 2012 01:04
Profile
Arcade Mode

Post Re: STGFAN STG Challenge 2012 - Slutresultat
Dåligt deltagande sista veckan. En kombination av ovanlig emulator med deadline på en lördag månne?

Hädan efter tycker jag att vi har alla deadlines söndag 23:59, eller ännu bättre; måndag 02:00 så att man faktiskt kan tvinga sig att sitta uppe och pressa.

Så att det inte blir sån här "Hoppsan! deadline om 20 min, hoppas att jag över huvud taget hinner spela en runda på den tiden".

Sun Feb 19, 2012 11:23
Profile
Batrider Mode

...och priset är? :mrgreen:

Jag håller med voxbox om fast deadline.

För övrigt:
*Arkadlaget strejkade sista veckan.
*Sällskapet tackar för kaffet!
*Xeno88 är en late bloomer.
*End of Rebirth var ojämnast, 2:a, 6:e, och 24:e plats - lagets dark horse!
*Charlie och Voxbox har nu skiljts åt, Charlie är lite bättre. :)
*Jag tror att i nästan varje sån här turnering så har det varit 50% bortfall till sista veckan, så det var väl inget oväntat.
*Herr importör kommer få höra att av landets 32 stg-spelare anno 2012 är han nr 28. Citat från innan turneringen: "Ey, jag brukar minsann alltid spel. Nu har jag t.om. tid!" :D
*runfunc vann priset för bästa nick, då jag hade en barnslig tendens att omedvetet flytta fram c:et till efter första n:et när min inre röst läste namnet.
*Bra arrangerat Hiki & Co, tack för en rolig turnering.

Sun Feb 19, 2012 11:29
Profile
Arcade Mode

Betyder det här slutet för sällskapet? :cry:

Sun Feb 19, 2012 11:35
Profile
Batrider Mode

Nä, bara att vi går illuminati ett tag.

Sun Feb 19, 2012 11:39
Profile
medlem

Jag var helt säker på att det skulle vara en fjärde vecka, men aj så fel jag hade. Det känns som att tävlingen tog slut alltför snabbt.

Sun Feb 19, 2012 13:08
Profile
Easy Mode

Grattis till DMC och dem andra Batriderianerna 8)
Och cred till Hiki och dem andra som hjälpt till med tuneringen, även om det varit lite snålt med spelare ibland så är det alltid skoj att lira.

Sun Feb 19, 2012 14:29
Profile
Arcade Mode

Wow total bojkott ifrån arkad grabbarna :lol:

DMC wrote:
...och priset är? :mrgreen:

Ett glas Caspers urin.

Sun Feb 19, 2012 17:28
Profile
Very Easy Mode

Erik fick inte igång det och jag hade inte tid, och det såg ju inte värst kul ut :>

Edit: Men jag tackar för att turneringen hölls, det var småtrevligt att prova på andra spel även om man kanske inte själv älskade de! :>

Sun Feb 19, 2012 17:33
Profile
Arcade Mode

STG FAN Arcade Challenge 2012 får det bli nu i sommar. :twisted: eller det var inget STGT 2012 pågår ju då!

Sun Feb 19, 2012 17:37
Profile
Arcade Mode

Kongratulationer allihopa! :D

Voxbox wrote:
Hädan efter tycker jag att vi har alla deadlines söndag 23:59, eller ännu bättre; måndag 02:00 så att man faktiskt kan tvinga sig att sitta uppe och pressa.
Så att det inte blir sån här "Hoppsan! deadline om 20 min, hoppas att jag över huvud taget hinner spela en runda på den tiden".

Jepp, håller med.
Ser fram emot nästa tävling! Sommaren någon?

DMC wrote:
lagets dark horse!

I see what you did there. "Dark horse ride / Towards the light / Dark horse ride onward" 8)

Sun Feb 19, 2012 18:34
Profile
Arcade Mode

Kotsujin såg iaf. acceptabelt ut.
Om inte annat så hade det juste FM-synthmusik. Tråkigt att sug-emulatorerna inte funkade med min sticka och Xpadder.

Vidhåller min åsikt om att det är genrens stora smällar man bör rikta in sig på om det är nytt folk man vill locka.
Jag själv känner att många av de spel vi har lirat har varit slös med tid iom. att de inte har varit lika kul eller bra som de vi har på PCB.
En av de anledningar att jag lirar shmups är ju faktiskt att jag är Mr. Busy busy. Det är skönt när en credit inte tar längre än en halvtimma.
Att då slösa min värdefulla tid på något undermåligt känns.... meh. Minst sagt.

Mon Feb 20, 2012 02:01
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Om du tycker att det är slöseri med tid att under en vecka inte spela de spel man annars spelar ofta vet jag inte vad du gör i en sådan här tävling.

Har du dåligt med tid borde väl Sonic Ironstorm passat dig bra, när en faktisk lyckad kredit inte ens tog tio minuter. Och så var det riktigt gott ös, påminde mig lite om Seibu Kaihatsu och Raizing.

Menar, jag tycker också att Caves shmups är de bästa spelen som någonsin gjorts. Funderade på att ha Espgaluda som ett av alternativen när jag skulle välja spel, för det är ändå ett av de enklare Cave-spelen att komma in i. Men då hade tre saker hänt - först så hade det blivit en hel massa röster på Espgaluda bara för att det är just ett av de redan populära spelen, de lite mer obskyra spelen jag försökte lyfta fram hade ignorerats och det hade varit mycket svårt för de som aldrig spelat det tidigare att bara på en vecka ens komma i närheten av poängen från de som redan är närmare experter på det.

Hur många doujinshmups har du egentligen spelat? Det känns som om ditt hatande av dem går väldigt mycket på rutin.

Also: Yay, fjärdeplats! Det var jävlar i mig inte illa och bättre än jag trodde att jag skulle göra ifrån mig. Även om mitt lag övergav mig.

Mon Feb 20, 2012 11:21
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

KennyMan666 wrote:
Har du dåligt med tid borde väl Sonic Ironstorm passat dig bra, när en faktisk lyckad kredit inte ens tog tio minuter. Och så var det riktigt gott ös, påminde mig lite om Seibu Kaihatsu och Raizing.

Jodå, det var som tidigare sagt helt ok. Kort och ösigt.
Dock inte något jag skulle lägga ned någon ytterliggare tid på alls.
Spel som ger dig skyhöga slutbonusar för No Miss känns... meh (panga bossdelar fort var dock rätt kul).

KennyMan666 wrote:
Menar, jag tycker också att Caves shmups är de bästa spelen som någonsin gjorts. Funderade på att ha Espgaluda som ett av alternativen när jag skulle välja spel, för det är ändå ett av de enklare Cave-spelen att komma in i. Men då hade tre saker hänt - först så hade det blivit en hel massa röster på Espgaluda bara för att det är just ett av de redan populära spelen, de lite mer obskyra spelen jag försökte lyfta fram hade ignorerats och det hade varit mycket svårt för de som aldrig spelat det tidigare att bara på en vecka ens komma i närheten av poängen från de som redan är närmare experter på det.

Hehe, jag vet inte om detta är riktat mot mig.
Jag tycker CAVE är bra, men absolut inte de bästa. Raizing, du vet. :)

Det du beskriver skulle ha hänt i ESPGaluda var precis det som hände nyss med Kotsujin. Bara att kolla på HS-listan.
Det hela känns som en dålig ursäkt för att få spela doujin. OK om man tycker att exempelvis Kotsujin är väldigt bra och vill få fler folk att spela det, men inte genom användandet av dåliga ursäkter.

Rent poängmässigt så... Javel lirade ju inte ens i turneringen. DMC hade väl isåfall potential att ligga i topp (men det gjorde han ju ändå i allt det andra) och att komma upp i en 23 mil+ clear i ESPGa på en vecka är inte något svårt alls. Bara att kolla en replay där någon får 40+, kopiera lite taktiker och lira. ESPGaluda är inte svårt förrän sista bossens sista attack, som faktiskt kräver dodging
KennyMan666 wrote:
Hur många doujinshmups har du egentligen spelat? Det känns som om ditt hatande av dem går väldigt mycket på rutin.
.
Jag känner inget "hat" för doujinshmups. Däremot har så gott som alla doujinspel jag har sett haft undermålig presentation (här var faktiskt Kotsujin rätt så fräckt), gameplay och scoringmekaniker om man jämför med arkadspel från post-Toaplan-generationen. Som jag nämnde tidigare är jag en upptagen man, att då "slösa" min tid på något undermåligt när jag istället kunde lägga den på något som för mig (och många andra) är av högre värde låter ju inte riktigt vettigt...

Mon Feb 20, 2012 12:12
Profile
Arcade Mode

Grattis Svenska Sällskapet för Batrideriansk Filosofi och DMC till segrarna.

Erik/ERM wrote:
Spel som ger dig skyhöga slutbonusar för No Miss känns... meh (panga bossdelar fort var dock rätt kul).

"Skyhöga" slutbonusar fanns det inga i Sonic Ironstorm.

Vi ses när det blir dags för stgt.

Mon Feb 20, 2012 14:45
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 22 posts ]  Go to page 1, 2  Next