It is currently Sat Jan 19, 2019 20:44




Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night 
Author Message
Arcade Mode

Joined: Mon Mar 05, 2007 14:17
Posts: 166
Location: skåne
Post 
Aha det e ju nice. Trodde först det va hur mycke man använder slow grejen. Men i IN står det ju utsatt som 80%/-80% börja undra då. Tänkte det kunne va så som det e fast antog att han inte orka programera in något sånt men där ser man.


Wed Apr 11, 2007 20:45
Profile
Normal Mode
User avatar

Joined: Wed Apr 27, 2005 22:39
Posts: 110
Location: Lund
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
1,206,899,860 - Marisa & Alice - Ca - argelius - 0,00%

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hur får man fram Final B? När jag klarade spelet stod det att jag skulle försöka igen utan att använda continue, men jag använde ju inte några! :evil:

_________________
ImageImage


Tue Oct 21, 2008 18:23
Profile WWW
Indie mode
User avatar

Joined: Thu Nov 25, 2004 23:40
Posts: 1116
Location: norr om Uppsala
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Man spelar om spelet med samma figurpar så kommer du till en (litet) annorlunda slutbana.

Imperishable Night är det enda av Zuns spel där man på så vis förväntas att klara spelet två gånger.

När du väl klarat FinalB och spelar igen med samma figurpar så får du efter bana 5 välja vilken bana 6 du vill göra.

_________________
Entusiasm utan förmåga


Tue Oct 21, 2008 21:02
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Nämen titta.

1,323,817,920 - Marisa & Alice - Cb - KennyMan666 - 0,04% - Replay

Det var två av fyra Final B-1CC's.

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Sun Nov 02, 2008 13:04
Profile ICQ WWW
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
löl woot

1,527,138,260 - Youmu & Yuyuko - Cb - KennyMan666 - 0,04% - Replay

Då har man låst upp solokaraktärer, då!

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Fri Nov 07, 2008 17:39
Profile ICQ WWW
Indie mode
User avatar

Joined: Thu Nov 25, 2004 23:40
Posts: 1116
Location: norr om Uppsala
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Vaffan! Du börjar ju ta mitt rekord nu. Sluta spela Imperishable Night, spela Animism istället!

_________________
Entusiasm utan förmåga


Fri Nov 07, 2008 19:22
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Tja, nu har jag Final B-1CCs på Normal med alla fyra lag så jag låste upp solokaraktärer och tillgång till Extra med alla, och det var väl i princip det jag siktade på just nu. Sen gick jag och drog en Final B-1CC med Yukari Solo. Jag fattar inte riktigt hur det gick till.

Måste ju allra minst fixa en Marisa solo-1CC. Ja, jag vet, jag går emot Touhou-traditionen att välja den sötaste eftersom jag gillar Alice mer, men Alice solo är fan inte kul att spela med. Solo-youkai har grova problem redan från början, men Yukari har i alla fall Ran som söker upp och snurrar ihjäl fienderna...

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Fri Nov 07, 2008 22:35
Profile ICQ WWW
Indie mode
User avatar

Joined: Thu Nov 25, 2004 23:40
Posts: 1116
Location: norr om Uppsala
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Ryckt från Subterranean Animism-rekordtråden:
KennyMan666 wrote:
Inte helt rätt - att skottsnudda i extremyoukailäge ger bara tid då du slåss mot en boss (inklusive mellanboss).

Sant, men jag förenklade i kortversionen.

Det bästa sättet rent generellt för tidsamuletter är ju att som sagt, att under själva banan, INTE skjuta familjärer (för Charlieton, de där lysande blupparna som vissa fiender pumpar ut) utan vänta tills det är massor av familjärer ute, och sen gå i långsam-läge (alltså daimon-läge) och zappa herren. I långsamläge kan man nämligen inte skjuta familjärer, utan bara herren. Och när herren dör så omvandlas alla dess familjärer, OCH alla skott som är i närheten, till tidsamuletter som man suger i sig. Alltså ett bra sätt att rensa skärmen från skott också.

Och har man nog med tidsamuletter när banbossen dör, så kommer en bonusattack som man inte förlorar liv om man dör på (alltså bara bonuspoäng om man klarar).

_________________
Entusiasm utan förmåga


Sun Nov 09, 2008 18:08
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Fri Feb 08, 2008 10:27
Posts: 743
Location: Förlanda
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Heh, ännu en gång så hade det räckt för mig att bara kliva in i rätt tråd och därigenom få allt förklarat. Istället har jag lyckats lista ut dessa saker själv, genom relativt många spelomgångar. Att spara de fiender som ger ifrån sig familliars, för att omvandla fler fiendeskott, är dock en taktik jag inte tänkt på innan. Vanligtvis vill jag bara få bort alla fiender så fort som möjligt.

Reimu-laget är uppenbarligen det nybörjarvänligaste: alla småfiender upplöses direkt (i alla fall fram till Stage 4). Jag kör därför med det tillsvidare.

På normal:
464,426,290 - Reimu & Yukari - 4 (översätt det till era bokstavsbanor plz) - Charlieton - 0,00%

Såg översättnings-patch:en nu...

edit: men det gick åt helvete med den.

_________________
Image


Mon Nov 17, 2008 00:46
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Oops, hade skrivit fel, märker jag. Du måste ha version 1.00d för att engelskapatchen ska fungera.

Starta spelet, kolla vilket versionsnummer som står till höger under massa kanji på menyskärmen, avsluta och klicka dig sedan hit. Välj den nedladdning vars ver-nummer är samma som ditt.

Och, ja, Reimu brukar vara ganska nybörjarkaraktär. Målsökande skott och aningen mindre hitbox.

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Mon Nov 17, 2008 11:39
Profile ICQ WWW
Arcade Mode
User avatar

Joined: Fri Feb 08, 2008 10:27
Posts: 743
Location: Förlanda
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Glömde säga att jag lokaliserade problemet och löste det igår. Installerade om allt, patchade och "översatte", så funkade det.

Gött att äntligen förstå lite dialog. Det är trots allt ganska mycket av den sorten. Finns det översättningar på något annat spel i serien, som ni känner till?

_________________
Image


Mon Nov 17, 2008 16:11
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Thu Feb 21, 2008 09:37
Posts: 354
Location: Linköping
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
HRtP, EoSD och PCB

_________________
ImageImage


Mon Nov 17, 2008 16:29
Profile
åkte till Japan och köpte mus
User avatar

Joined: Mon Jun 21, 2004 00:01
Posts: 2618
Location: Åt vänster
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Jo.

Även om en hel del av dialogen i flera av spelen är rent jäkla nonsens. Underhållande, dock. Speciellt spöklaget i IN. Yuyuko är helt utflippad.

_________________
Image
Just One Credit - A blog about shmups


Mon Nov 17, 2008 16:36
Profile ICQ WWW
medlem
User avatar

Joined: Sun Nov 30, 2008 00:19
Posts: 11
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Läste nyligen att det är en massa jox med poängsystemet och olika lägen och vadmera som jag aldrig har märkt... Orkar nog inte bry mig om det i vilket fall, IN spelar man ju för dialogen.

Full översatt dialog för alla spel finns på Touhouwikin, men det är ju inte riktigt samma sak som att ha det i spelet.


Sun Nov 30, 2008 00:38
Profile
Arcade Mode
User avatar

Joined: Fri Feb 08, 2008 10:27
Posts: 743
Location: Förlanda
Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
Sjätte banan luktade FinalA, men jag dog direkt i början. Hade slösat rikligt med bomber och liv på bossarna på 4 och 5. Fast det var också första gången jag spelat detta på ett bra tag, och jag startade inte om trots att jag dog en gång redan på andra banan. Så jag är lite nöjd.

680,688,430 - Reimu & Yukari - 6 - Charlieton - 0,00%

Jag vet fortfarande inte varför alla andra poäng i listan har bokstäver för banan. Har inte sett det stå någonstans i spelet.

_________________
Image


Sat Dec 13, 2008 00:21
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.