It is currently Sat Jan 19, 2019 20:44

Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night 
Author Message
Arcade Mode

Aha det e ju nice. Trodde först det va hur mycke man använder slow grejen. Men i IN står det ju utsatt som 80%/-80% börja undra då. Tänkte det kunne va så som det e fast antog att han inte orka programera in något sånt men där ser man.

Wed Apr 11, 2007 20:45
Profile
Normal Mode

Post Re: Touhou Eiyashou ~ Imperishable Night
1,206,899,860 - Marisa & Alice - Ca - argelius - 0,00%

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hur får man fram Final B? När jag klarade spelet stod det att jag skulle försöka igen utan att använda continue, men jag använde ju inte några! :evil:

Tue Oct 21, 2008 18:23
Profile WWW
Indie mode

Man spelar om spelet med samma figurpar så kommer du till en (litet) annorlunda slutbana.

Imperishable Night är det enda av Zuns spel där man på så vis förväntas att klara spelet två gånger.

När du väl klarat FinalB och spelar igen med samma figurpar så får du efter bana 5 välja vilken bana 6 du vill göra.

Tue Oct 21, 2008 21:02
Profile
åkte till Japan och köpte mus

Nämen titta.

1,323,817,920 - Marisa & Alice - Cb - KennyMan666 - 0,04% - Replay

Det var två av fyra Final B-1CC's.

Sun Nov 02, 2008 13:04
Profile ICQ WWW

löl woot

1,527,138,260 - Youmu & Yuyuko - Cb - KennyMan666 - 0,04% - Replay

Då har man låst upp solokaraktärer, då!

Fri Nov 07, 2008 17:39
Profile ICQ WWW
Indie mode

Vaffan! Du börjar ju ta mitt rekord nu. Sluta spela Imperishable Night, spela Animism istället!

Fri Nov 07, 2008 19:22
Profile

Tja, nu har jag Final B-1CCs på Normal med alla fyra lag så jag låste upp solokaraktärer och tillgång till Extra med alla, och det var väl i princip det jag siktade på just nu. Sen gick jag och drog en Final B-1CC med Yukari Solo. Jag fattar inte riktigt hur det gick till.

Måste ju allra minst fixa en Marisa solo-1CC. Ja, jag vet, jag går emot Touhou-traditionen att välja den sötaste eftersom jag gillar Alice mer, men Alice solo är fan inte kul att spela med. Solo-youkai har grova problem redan från början, men Yukari har i alla fall Ran som söker upp och snurrar ihjäl fienderna...

Fri Nov 07, 2008 22:35
Profile ICQ WWW
Indie mode

Ryckt från Subterranean Animism-rekordtråden:
KennyMan666 wrote:
Inte helt rätt - att skottsnudda i extremyoukailäge ger bara tid då du slåss mot en boss (inklusive mellanboss).

Sant, men jag förenklade i kortversionen.

Det bästa sättet rent generellt för tidsamuletter är ju att som sagt, att under själva banan, INTE skjuta familjärer (för Charlieton, de där lysande blupparna som vissa fiender pumpar ut) utan vänta tills det är massor av familjärer ute, och sen gå i långsam-läge (alltså daimon-läge) och zappa herren. I långsamläge kan man nämligen inte skjuta familjärer, utan bara herren. Och när herren dör så omvandlas alla dess familjärer, OCH alla skott som är i närheten, till tidsamuletter som man suger i sig. Alltså ett bra sätt att rensa skärmen från skott också.

Och har man nog med tidsamuletter när banbossen dör, så kommer en bonusattack som man inte förlorar liv om man dör på (alltså bara bonuspoäng om man klarar).

Sun Nov 09, 2008 18:08
Profile
Arcade Mode

Heh, ännu en gång så hade det räckt för mig att bara kliva in i rätt tråd och därigenom få allt förklarat. Istället har jag lyckats lista ut dessa saker själv, genom relativt många spelomgångar. Att spara de fiender som ger ifrån sig familliars, för att omvandla fler fiendeskott, är dock en taktik jag inte tänkt på innan. Vanligtvis vill jag bara få bort alla fiender så fort som möjligt.

Reimu-laget är uppenbarligen det nybörjarvänligaste: alla småfiender upplöses direkt (i alla fall fram till Stage 4). Jag kör därför med det tillsvidare.

På normal:
464,426,290 - Reimu & Yukari - 4 (översätt det till era bokstavsbanor plz) - Charlieton - 0,00%

Såg översättnings-patch:en nu...

edit: men det gick åt helvete med den.

Mon Nov 17, 2008 00:46
Profile

Oops, hade skrivit fel, märker jag. Du måste ha version 1.00d för att engelskapatchen ska fungera.

Starta spelet, kolla vilket versionsnummer som står till höger under massa kanji på menyskärmen, avsluta och klicka dig sedan hit. Välj den nedladdning vars ver-nummer är samma som ditt.

Och, ja, Reimu brukar vara ganska nybörjarkaraktär. Målsökande skott och aningen mindre hitbox.

Mon Nov 17, 2008 11:39
Profile ICQ WWW
Arcade Mode

Glömde säga att jag lokaliserade problemet och löste det igår. Installerade om allt, patchade och "översatte", så funkade det.

Gött att äntligen förstå lite dialog. Det är trots allt ganska mycket av den sorten. Finns det översättningar på något annat spel i serien, som ni känner till?

Mon Nov 17, 2008 16:11
Profile
Arcade Mode

HRtP, EoSD och PCB

Mon Nov 17, 2008 16:29
Profile

Jo.

Även om en hel del av dialogen i flera av spelen är rent jäkla nonsens. Underhållande, dock. Speciellt spöklaget i IN. Yuyuko är helt utflippad.

Mon Nov 17, 2008 16:36
Profile ICQ WWW
medlem

Läste nyligen att det är en massa jox med poängsystemet och olika lägen och vadmera som jag aldrig har märkt... Orkar nog inte bry mig om det i vilket fall, IN spelar man ju för dialogen.

Full översatt dialog för alla spel finns på Touhouwikin, men det är ju inte riktigt samma sak som att ha det i spelet.

Sun Nov 30, 2008 00:38
Profile
Arcade Mode

Sjätte banan luktade FinalA, men jag dog direkt i början. Hade slösat rikligt med bomber och liv på bossarna på 4 och 5. Fast det var också första gången jag spelat detta på ett bra tag, och jag startade inte om trots att jag dog en gång redan på andra banan. Så jag är lite nöjd.

680,688,430 - Reimu & Yukari - 6 - Charlieton - 0,00%

Jag vet fortfarande inte varför alla andra poäng i listan har bokstäver för banan. Har inte sett det stå någonstans i spelet.

Sat Dec 13, 2008 00:21
Profile
Post new topic Reply to topic  [ 85 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next